Hoe los ik de blauwe schermen op mijn laptop op?

Ik ging op msn een spel doen met iemand en vanaf dat moment blijf ik blauwe schermen krijgen met verschillende codes. Ik wilde systeem herstel proberen maar voordat het lukt wordt hij weer blauw...

Windows vista (3 jaar oud)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dit noemen ze de *Screen of Death*. Oftewel, je computer crasht. Daarmee kan het aan allerlei factoren liggen. Een van deze is bijvoorbeeld een virus, de moederbord is verbrand, een trojan, fouten in het systeem ect ect. Ik zou hem, als het verder gebeurt brengen naar een persoon dat uw computer kan reparen of checken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kanook heel goed aan de randapparatuur liggen: hardeschijf, geheugen of iets simpels als een usb-stick/dongel

advies: zoveel mogelijk onderdelen loskoppelen en opnieuw proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je de bovenstaande oplossingen hebt geprobeert heb, en je blauwe scherm blijft. kan het zijn dat je grafische kaart het spel niet aankan, of dat je een windows conflict hebt en je vista opnieuw moet installeren... las laatste tip kan ik enkel zeggen.... schrijf de foutcode ff over die je in je blauwe scherm krijgt. en vul die in bij google.... meestal krijg je dan te zien waar de fout vandaan komt, weet je meer over de eventuele oplossing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je wel een goeie virusscan op je laptop zitten?

Je kunt met de installatie cd van je Windows dat repareren als je op de r drukt van je toetsenbord

succes