Mijn Windows XP home edition is zo langzaam...! Hoe los ik dit op?

Alles mag weg van de schijf. Behalve xp zelf...

Toegevoegd na 11 minuten:
Hoe moet ''ram'' vrijmaken? Ik heb geen installatie cd's kan hem dan toch opnieuw installeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Configuratiescherm-systeem-geavanceerde systeeninstellingen-visuele prestaties-Beste prestaties kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

meestal is het probleem het interne (ram) geheugen van de (wat oudere) computer.
Als je minder dan 1 Gigabyte hebt, neemt windows met alle updates bijna alle geheugen in beslag.
Zonder duidelijke specificatie van je computer kan ik je niet veel verder helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer het register eens op te schonen, daar voor zijn divers programma's. bv tune up utility.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal kunnen liggen aan je ram geheugen wat al word gezegt, maar als hij eerst sneller was toen je hem net kocht
zal het kunnen zijn dat er teveel rotzooi op zit en dus een keer helemaal opnieuw installeren, als je dat dus doet moet je toch eens denken om er geheugen bij te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste advies is dan een complete herinstallatie, je hebt dan echter wel een DVD met geldige code of herstelpartitie(volgens mij pas vanaf Vista gebruikelijk) nodig. Dan is het gewoon een kwestie van de DVD in de drive en opnieuw opstarten en zonodig in je BIOS de opstart volgorde veranderen (DVD eerst).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
XP downloaden van PB.
Toen je de computer kocht kreeg je er een schijf bij
doe die er eens in dan moet je alles behalve windows kunnen verwijderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In eerste instantie wil de optie schijfopruiming ook nog wel eens versnellend werken.Dat verwijdert alle rommel uit de prullenbak tijdelijke bestanden foutenrapporten en dat soort zaken.En verder kan je kijken bij de opstart en daar dingen uitschakelen die niet zo 1 2 3 meteen hoeven te starten bij de opstart van windows.Een andere virusbeschermer nemen i.p.v norton of Mcafee bijvoorbeeld avast of NOD 32 installeren.Op die manier kan je ook de computer versnellen.En uiteraard meer geheugen als de pc dat nog toelaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
start > uitvoeren > msconfig > opstarten
Hier kun je opstartprogramma's uitschakelen waardoor je computer sneller op zou starten en gewoon sneller werkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt helemaal aan wat voor computersysteem je hebt zoals al is gezecht..Het zou heel goed kunnen dat je een externe DVDomspeler wel op je computer kan aansluiten...dan kan je zelf je programmaCD's kopen en installeren..(wel eerst het oude er af halen,maar pas doen als je de programmaCDs in huis hebt!).
Als je dit niet zelf durft te doen dan kan je iemand vragen die er iets meer van af weet als jijzelf?
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk of je xp service pack 3 heeft ?? zo niet updaten
zo ja of nadat je service pack 3 er op hebt
Kijk dan of je met schoonmaken en defragmenteren een heel eind komt
zie link
verwijder zo veel mogelijk toolbar en andere rotzooi
en als laatste kijk of je geheugen bij kan plaatsen

xp loopt met 512mb redelijk als je verder niet al te veel mee doet dan internetten en emailen
maar 1 gig zou echt mooi zijn
je kan er zeker nog wat van maken
capthavoc