Mijn Windows 7 pc blijft maar updates draaien? (Zie omschrijving)

Hij is al een half uur bezig bij update 6 van 9... Wat kan het zijn en hoe is het op te lossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Er kan een "vraag en antwoord window" wachten op antwoord, b.v. voor IE8. Klik een paar keer op om te zien of er eev venster op antwoord staat te wachten, zo ja geef toestemming en dan gaat de installatie verder. Als het helemaal niet lukt, breek dan de installatie af herstart en doe het opnieuw.
Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als het SP1 is kan het een grote zijn. Is het een verse installatie?

Zo ja, gewoon laten gaan... kan idd wel even duren, maar laat maar gewoon gaan, komt goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet even "automatische updates uitschakelen", dan kan je zelf bepalen of je een update wilt.

Toegevoegd na 1 minuut:
kan je uitschakelen in: control panel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
Niet doen updates zijn er voor je eigen veiligheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Updates zijn voor je veiligheid, maar je hoeft ze niet op de automaat binnen te halen. Alleen melding is een optie, waarbij je dan zelf eerst even kunt kijken wat er binnenkomt. Ik gebruik b.v. géén internet explorer, maar MS probeert wel constant drie updates daarvoor mijn pc in te duwen, mooi niet dus, en zo zijn er meer dingen die ik niet hoef.
Dus: uit die automatische updates.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom 3 minnen van mij een plus.
Er is niets hinderlijker dan een PC die uit zijn eigen gaat herstarten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vooruit 2 minnen i.p.v 3
Wachten, gewoon geduld hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kreeg je bij het opstarten van die updates ook een
ik accepteer veldje te zien ?
Als dat zo is, dan is het inderdaad een servicepack
en dat kan heel lang duren
het is wel belangrijk dat je die toch installeert en hem zijn werk laat doen
die service pack maakt uiteindelijk de zaak veiliger en sneller
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veiliger ja, sneller nee
als hij na een uur nog steeds hangt de computer uitzetten door de knop 5 seconden ingedrukt te houden. Dan weer starten en hopen dat het goed gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ie er zo lang over doet, is er iets mis. Dat kan van alles zijn, misschien is je internetverbinding niet stabiel, of is er "gewoon" iets fout gegaan bij het downloaden, waardoor er wat bits missen. In dat geval uitzetten, opnieuw starten, en daarbij eventueel opstart herstel of systeem herstel z'n werk laten doen (als de PC dat aangeeft bij de herstart) en daarna opnieuw kijken bij windows update of hij nog steeds om een update verlegen zit, en in dat geval de update opnieuw proberen te draaien. Succes.