Mijn pc loopt een soort van vast. Wie weet er een oplossing voor?

Ik had mijn pc aan staan, maar was zelf even weg. Toen ik terugkwam was mijn beeldscherm uitgeschakeld .. Dus ik drukte op spatie om hem weer aan te laten gaan maar hij dee niks. Na een tijdje heb ik de hele pc overnieuw opgestart, maar nu gaf die helemaal geen beeld. En na 5 keer proberen deed die het ineens wel, toen heb ik gelijk het automatische beeld scherm uitschakelen uitgezet, en nu als ik ong 20 min weg ben en ik kom terug dan doet de muis en toetsenbord helemaal niks...

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je bent goed begonnen door de screensaver anders in te stellen. Heb je de automatische stroomspaarmodus ook gewijzigd/uitgezet? Soms worden 2 zaken tegelijk geactiveerd (bv. harde schijf en beeldscherm uit of een virusscanner of indexer die na 15/20 minuten actief worden). Soms helpt het, deze tijden verschillend van elkaar in te stellen. Het kan ook een oude grafische driver of bios zijn die men even moet actualiseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen zeggen 'automatische beeldscherm uitschakelen' maar hebben het dan over de screensaver...
Kijk gelijk even naar een nieuwe BIOS en grafische driver.
Dat kan
- aan de screensaver liggen (even rammelen aan de shift toets en het scherm is weer wakker);
- aan de virusscanner die de computer bezet houdt (dan zou je de actie op de harde schijf moeten horen);

OF

- aan het PARKEREN VAN HARDE SCHIJF wat een stroomspaarstand is ("harde schijf stoppen" *uit* zetten of even lezen hoe je de HD weer activeert).