Is Android sneller dan IOS van Apple?

En dan bedoel ik bijvoorbeeld de nieuwe honeycomb van Android en dat hij draait op een apparaat met dezelfde hardware.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan je moeilijk bepalen. Want iOS is niet gemaakt voor andere hardware. En de hardware van apple is niet de bedoeling geweest van Android.
Dus porten van een OS op een andere hardware heeft altijd gevolgen en daarom kan je de vraag ook niet beantwoorden.

Antwoorden (3)

Dat ligt eraan of het geoptimaliseerd is voor het platform. iOS is geoptimaliseerd voor iPods, iPhones en iPads, daarom is het meestal sneller. Als Android geoptimaliseerd zou zijn is dat verschil al veel kleiner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet jij toevallig hoe je weet of een adroidtoestel een geoptimaliseerde android heeft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet echt te weten, Android is geschikt voor talloze toestellen met grote verschillen in hardware. Google zal vast wel een test-toestel hebben maar welke weet ik niet.
Nee Ios is sneller, want Ios is gemaakt voor maar 4 apparaten en kan daardoor beter afgestemd worden op de hardware, bij android moet het zoveel apparaten kunnen aansturen dat het helemaal niet op maat gemaakt is.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zegt mijn broertje ook, maar mijn collega zegt weer dat android heel licht gemaakt is zonder toeters en bellen en daardoor sneller is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat als je 2 iPhone's 4S had en op de ene ios 5 hebt en op de ander android de iPhone met ios veel sneller is, maar ik denk dat als je 2 samung galaxy S2's had, 1 met android een met ios dan zou het verschil denk ik niet zo groot zijn.
Maar helaas is dit niet mogelijk om te testen dus zal het gissen blijven.
Wel is het zo dat in de duurdere androids meestal wel iets betere prossecoren zitten dan in de iPhone.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De + heb je in ieder geval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk bedankt!
Ios is zeker weten sneller! En veel beter, overzichtelijker. Ik had ook een android telefoon.