Nee, Java heb je zelfs zelden nodig. Javascript heb je wel vaak nodig, maar dat zit "ingebakken" in je browser.

Toegevoegd na 22 seconden:
En Java is dus niet hetzelfde als Javascript.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand die het snapt.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kun je van Javascript ook automatische updates verwachten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Javascript is ingebouwd in je browser, dus wanneer je een browser download, download je meteen de functie van Javascript voor die browser mee. Als een browser uit zichzelf update, zal ook Javascript voor die browser geupdate worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel!

Andere antwoorden (2)

Het is niet nodig, maar wel handig. Veel internet sites gebruiken java, zijn ziet de site er een stuk mooier uit. Zonder java vervallen ook sommige functies op de site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Java en Javascript zijn 2 totaal verschillende dingen. Jij bedoelt Javascript.
Zoals hierboven al gezegd:
Java is niet hetzelfde als javaScript.
Het 1 is een programmeertaal het ander is een scripttaal.
Het een is op zeer veel manieren inzetbaar, het ander wordt voornamelijk op het wwweb gebruikt.

Om je vraag te beantwoorden ga ik er van uit dat je daadwerkelijk Java bedoelt (en niet javaScript):
Nee, niet iedereen heeft Java nodig, en degenen die het wel nodig hebben hebben het niet altijd nodig.

Het wordt wel veel gebruikt in online spellen.
Dus als dat je ding is dan heb je wel Java op je PC nodig.
Java wordt gebruikt in readers, online spellen, google maps, aansturing van allerlei machines en apparaten et cetera.
Hier meer voorbeelden:
http://www.java.com/en/java_in_action/