Volgensmij zit het zo; Jailbreaken ombouwen en dat soort dingen zijn opzich niet illegaal alleen wat je daarna meestal gaat doen zoals games downloaden branden en afspelen wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja dat is helemaal legaal! Heb ik vernomen uit vertrouwde bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Je hebt echter geen bronvermelding gegeven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat twee jaar geleden in het nieuws gehoord, er was toen nog wat onduidelijkheid over!
Nee het is niet legaal.
Maar in Nederland zal je niet zo gooi in aanraking komen met een boete.
Als je iets wilt repareren wat gejailbreaked is krijg je je product simpelweg terug gestuurd met de reden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is hiervoor je bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit ervaring.
Ik wou me iPhone repareren van een barst maar werd niet aangenomen vanwege de jailbreak en moest dat eerst verwijderen.
Mijn Xbox 360 is ook geblokkeerd en mijn adres gegevens is ook bekent bij hun.
Ik heb hun zelf nog opgebeld en gevraagd hoe mijn 360 offline is geworden.
En kreeg toen te horen dat het geblokkeerd is vanwege verdenking van piraterij .
Verder geen enkel andere procedure.
Bij 360 moet je gewoon oppassen dat je niet games gaat spelen die nog niet in de winkel te koop zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat betekend nog niet dat het illegaal is. De makers willen natuurlijk niet dat je het doet, want ze lopen er een hoop geld door mis, maar jailbreaken mag zeer zeker wel. Alleen vervalt je garantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het blijft illegaal.
Als jij hier geld me gaat verdienen word jij zeker gepakt en krijg je een boete erbij ook.
Voor zelf gebruikt word in Nederland er niet echt naar omgekeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Softwarepiraterij kan inderdaad illegaal zijn, maar dat is de vraag hier niet. Daarnaast bepaalt een bedrijf niet of iets illegaal is of niet. Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat je antwoord gewoon niet klopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het helemaal niet over software.
Piraterij is de reden waardoor mijn 360 is geblokkeerd.
Er zijn genoeg mensen met dezelfde ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schrijft zelf dat 'verdenking van piraterij' de reden zou zijn. Het is niet aan Microsoft om een beetje voor openbaar aanklager en rechter tegelijk te spelen, los hiervan is piraterij als zodanig wel illegaal. Het maakt even niet uit hoeveel mensen die ervaring hebben, de vraag hier is of jailbreaken / flashen legaal is. Een eenduidig ja is lastig omdat er wat juridische haken en ogen aan deze handelingen zitten, maar reken er maar wel op dat jailbreaken wel degelijk mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Apple heeft het jailbreaken aangevochten via een Amerikaanse rechter, en die heeft bepaalt dat, omdat mensen het apparaat kopen, hun ook mogen bepalen wat er mee gebeurd, en daarom is jailbreaken dus legaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://macworld.nl/nieuws/79366172-amerikaanse-overheid-verklaart-jailbreak-legaal.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
RickJamez je snapt er niks van, je brengt je iDing terug en hij wordt niet gerepareerd, je xbox 360 wordt van het netwerk gekickt, dat klopt allemaal. Maar dat heeft NIKS met legaliteit te maken. Legaal of niet heeft met de Nederlandse wet te maken. De link die Ivar geeft is dus ook niet van toepassing(toevallig is het in Nederland ook zo, maar dat doet er niet toe). Microsoft mag jouw gewoon van het netwerk schoppen, als het echt illegaal was voor de Nederlandse wet zoals jij beweert zou je op dat moment ook nog eens bang moeten zijn dat de politie aan de deur staat. Dat laatste is echter niet het geval, en zelfs als het wel illegaal was staat dat nog steeds los van de actie van MS. In theorie zou MS het prima kunnen vinden dat je hun xbox hackt maar je toch strafbaar zijn voor de wet. De enige echt zielige reactie geef je zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jouw=jou
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in principe heb je gelijk, daar het illegaal is programma's / hardware te hebben die beveiligingen omzeilen... sommige modchips worden ook van de markt geweerd, jailbreaks weer niet maar dat is allemaal zo krom in nederland..
Jailbreaken is legaal (maar ze proberen het steeds moeilijker te maken), en zover ik weet is ombouwen niet legaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wat is er dan legaal aan jailbreaken? Dat is toch juist ombouwen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet zeker, maar volgens mij is jailbreaken gewoon legaal maar installous gebruiken (apps gratis downloaden) is dan weer niet legaal.
Het is allemaal niet illegaal om te doen, jij hebt ervoor betaald dus je mag ermee doen war je wilt. Het is alleen wel illegaal om hun producten ( dus spelletjes, progrm etc) te verspreiden en er zelf 'winst' mee te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Legaal: ja. Je kan dus geen boete o.i.d. krijgen. wel verloopt vaak je garantie, kijk hiervoor even in de boekjes die bij je apparaat zitten. Het is alleen wel illegaal om spellen te downloaden en branden, omdat je hiermee de copyright regeling overtreed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Softmodden(software matige hacks) en hardwarematige modificaties zijn legaal zolang je ze maar voor je zelf uitvoert (of een vriend). Als jij een handeltje begint in modificeren is het wel illegaal.

Je kan wel in de problemen komen met reparatie en garantie en met de dingen die je kan doen na het ombouwen. Echter zijn er relatief weinig berichten van privépersonen die opgepakt worden voor het downloaden van wat spelletjes/software. Ook kan je gekickt worden van een netwerk als de fabrikant modificatie ontdekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In sommige landen is het Legaal, maar in nederland mag je de App Cydia wel downloaden. Maar niet apps om betaalde apps in itunes gratis te downloadne