Als ik iets wil opslaan in een map dat heet Program Files, dan zegt hij dat ik de administrator/beheerder niet ben hoe los ik dit op?

Als ik dan op opslaan druk dan zegt hij: U heeft niet de juiste rechten om dit te doen, neem contact op met de beheerder en vraag om de juiste rechten, maar ik ben de Administrator.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Probeer het programma te starten als Administrator. Wat je ook kan doen (letwel: heel veilig is het niet. Dat moet je voor jezelf bepalen!) is het volgende:

Ga naar 'Start' > 'Run' (of Windows Toets + R) en typ 'msconfig' in. Druk op Enter.

Ga naar tabblad 'Tools', klik 'Change UAC Settings' aan en klik op 'Launch'. Zet vervolgens de schuifbalk op 'Never Notify', en vervolgens op OK.

(Uiteraard alles zonder '')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De beste manier op dit op te lossen is je bestanden niet in "Program Files" op te slaan.
De map, of directory, Program Files is bedoeld voor programmaBestanden. Bestanden die een programma nodig heeft om te kunnen werken.
Niet voor je eigen gemaakte bestanden.

Je eigen bestanden kun je kwijt in directories met namen als "mijn documenten", "mijn video's", "mijn afbeeldingen" et cetera.
Of je maakt zelf een directory er voor aan.

Toegevoegd na 2 minuten:
NB Bij het antwoord ben ik er van uit gegaan dat je het hebt over (de grafische interface van) een Windows computer.