Windows opnieuw installeren op je nieuwe HDD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indd windows dvd er in en in de nieuwe HHD installern
Wel oude HHD formateren anders heb je 2 stations met 2 de zelfde windows
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ultimate boot-cd kun je de hdd kopieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak met b.v. Norton Ghost een BackUp van je originele HD (is trouwens nooit verkeerd, één keer per X dagen een goede BackUp) en Restore deze BackUp op je nieuwe HD.
Moet wel de zelfde PC zijn anders kom je in de knoei met drivers en/of wordt je PC erg traag. Bij een nieuwe PC kun je het beste een schone installatie toe passen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opnieuw installeren is een optie, maar als je systeem goed werkt is er ook de volgende oplossing: je kunt Paragon Partition Manager installeren. Daarmee kun je je hele oude harde schijf kopiëren op de nieuwe schijf. Je moet de nieuwe wel eerst extern aan je computer koppelen en als tweede harde schijf gebruiken. De nieuwe harde schijf moet wel minstens even groot of groter zijn dan die die in de pc zit.
Nog een tip: als je de oude hdd als één partitie gebruikte, is het nu een goede gelegenheid een beetje veiliger te werken: verdeel de nieuwe in twee partities (kun je ook met Partition Manager doen). Een van 60 tot 100 gb voor Windows en programma's en de andere voor je data gegevens zoals je films, foto's muziek en documenten..
Mocht je namelijk ooit een virus op je pc hebben en je moet de harde schijf formatteren moeten, heb je de gegevens tenminste nog, want je hoeft dan alleen de windows partitie te formatteren. En: leg je oude hdd op een veilige plek als "nood" hdd!
Succes.