heb sinds afgelopen vrijdag een nieuwe pc, die heeft na een heleboel updates er vanavond de brui aan gegeven.start niet op, ook niet in veilige modus?

wel heel even het opstartscherm, met daar de diverse f knopjes aangegeven, de veilige modus pakt die ook niet. Als ik dan niets doe komt er een zwart scherm met knipperende cursor waar ik niets kan .

Help!!! Wat kan ik doen??
P.s. windows 7

Toegevoegd na 1 minuut:
met de ctrl>alt>delete kom ik weer in het opstartscherm en zo draai ik kringetjes!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het een fabrieks pc is zit er meestal een recovery partitie op die hem terug zet naar de fabrieksinstellingen. Even in de handleiding kijken op welke knop je in het startmenu moet drukken om dit menu te starten, het is vaak f2 of f12. Door bij het starten op de DEL knop te drukken kom je meestal in de bios, met F7 zet je deze weer in de normale instellingen terug. Je kunt dan je dvd speler als eerste in de bootlijst aanvinken en dan proberen op te starten vanaf een bootable cd of dvd. Hirens boot cd is een leuke cd waarmee je Windows XP light kunt opstarten, je kunt dan in je pc komen en kijken of er wat loos is, bijvoorbeeld een harde schijf die niet meer gezien wordt.

Heb je een cd/dvd in de speler, een usb-stick, externe harddisk of iets anders op de pc aangesloten of er in gestopt?

Mocht je de pc niet naar behoren draaiende krijgen gewoon terug naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iedereen bedankt voor de antwoorden, er is waarschijnlijk iets verkeerd gegaan na een update. En heb de pc uiteindelijk weer terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Zoals het er nu naar uitziet doet alles het weer goed.

Andere antwoorden (4)

Komt hij van een winkel? Terugbrengen, Valt gewoon onder de garantie.

Zelfbouw? dan kan windows opnieuw installeren helpen.

Toegevoegd na 2 minuten:
P.s. Is er in de tussen tijd iets veranderd op het systeem naast de updates?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon maandag terug naar de winkel, je hebt toch nog garantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een CD/DVD erin laten zitten waarvan ie probeert op te starten ? Of een SD kaartje, of een USB drive ?
gvrox
12 jaar geleden
Opstarten vanaf CD of USV-stick en controleren of alle bestanden nog op de schijf staan. Kun je iets met systeemherstel doen of updates ongedaan maken ??