Hoe unblock ik mijn firerwall zodat ik mijn geinstalleerde software kan bekijken?

het gaat hier om een Windows XP besturings systeem. Ik heb nl. iets geinstalleerd, maar nu open hij het wel, maar de inhoud laat hij niet zien.

ook al zet ik alle firerwalls uit, hij doet het nog steeds niet? Vaag?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Bij beveiligings center kun je hem uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
start , instellingen(settings),configuratie scherm(control panel) ,
dubbel klik op security center en je kan em aan of uit zetten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik begrijp niet goed wat je firewall en je geinstalleerde programma's met elkaar te maken hebben...

Windows firewall controleert (en blokkeert) je netwerk verkeer... Maar doet NIETS met je geinstalleerde programma's...

Om bij je lijst met geinstalleerde software te komen kies je START->Configuratie Scherm(Control Panel)->Software(Add/Remove programs)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een software firewall op Windows XP controleert alleen maar welke programma's er wel en welke geen gebruik mogen maken van het netwerk. Het heeft verder niets met de geinstalleerde software te maken.

Als de geinstalleerde software niet doet wat verwacht wordt dan zijn er een aantal mogelijkheden. In geen bepaalde volgorde:

1. De software is niet goed geinstalleerd. Lees de installatieinstructies goed door en probeer het opnieuw te installeren.
2. De software is niet goed geconfigureerd. Kijk naar de instellingen van het programma. (Vaak onder iets als "voorkeuren" of "opties".)
3. Er is een conflict met andere software op het systeem. Sluit alle andere windows en probeer het nog eens.
4. De software doet iets wat door beveiligingssoftware (bv. antivirus) niet wordt toegestaan. Controleer of er meldingen zijn. Beveiligingssoftware uitschakelen is niet aan te raden.
5. Je gebruikt de software niet goed. Lees de handleiding, of vraag hulp van de leverancier.
6. De software werkt niet. Niet alle op Internet aangeboden software is betrouwbaar en van goede kwaliteit. Probeer andere software.