Welke programma s moeten absoluut op de c schijf blijven staan?

bij ons is de c schijf bijna vol waardoor de pc langzaam wordt welke programma s mag ik niet naar d zetten omdat deze op c moeten blijven zodat de pc goed blijft functioneren

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (8)

In principe niet een programma die zich in de programmabestanden. Je kunt office, adobe en alle andere pakketten dus gewoon op d installeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm.. Je kan geen enkel programma verplaatsen. Om het op een andere schijf te krijgen, moet je het programma eerst verwijderen (Via control panel-software-verwijderen) en daarna opnieuw installeren. Hierbij moet je dan D aangeven als locatie.

Waarschijnlijk kan je beter persoonlijke bestanden verplaatsen, en een keer je schijf opruimen (Rechts klikken op c en dan schijfoopruiming kiezen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder programma waar je de keuzemogelijkheid hebt om een directory te selecteren hoeft niet op de c: ,dit wil NIET zeggen dat je directory's koud kan kopiëren naar d:, maar eerst moet deïnstalleren van c: en vervolgens installeren op d:

Ik heb een welwerkende computer waar alleen windows en enkele essentiële Msoft bestanden op de c: staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grinnik, uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je de io.sys beter kunt laten staan :)

Was ooit druk bezig enkele geinstalleerde spelletjes te verwijderen... iets te enthousiast... Het heeft mijn huisgenoot destijds vele uren gekost om mijn problemen op te lossen... Daarna besloot hij me even wat lesjes te geven op computergebied, scheelde hem op den duur meer tijd zei hij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik houd onze pc's schoon met ccleaner
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek even met programma's verplaatsen op google.

Opties genoeg.

Verder is het zowieso handig je windows op c te zetten en de rest ergens anders.
Bij problemen ben je niet gelijk alles kwijt en je kan je windows af en toe eens opschonen.

Toegevoegd na 44 seconden:
Overigens zal traag worden niet enkel komen door vollopen van de C.

Gebruik CCleaner eens en defragmenteer eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrijwel alles, een C schijf is niet goed op te ruimen. Ondanks alle tips van iedereen. Daarom wordt de computer ook gewoon met de tijd langzemer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De snelste en kortste klap is een nieuwe harddisk in de pc te plaatsen.

Dan je OS opnieuw installeren en overnieuw beginnen.

Vergeet niet de instellingen te noteren voordat je dit doet anders moet je steeds swappen.