Hoeveel geld zou ik kwijt zijn als ik deze computerkast zelf in elkaar zou willen laten zetten? (zie extra uitleg)

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230626712013&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Wil je dat wij de prijzen van alle onderdelen voor je opzoeken, zodat jij je winst kunt berekenen? Lijkt me een mooi klusje om zelf te doen. Er staat exact wat er geleverd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal ongeveer 2 keer de helft kosten als je goed zoekt misschien 4 keer een kwart.

Antwoorden (2)

Ik kan je niet vertellen hoe duur het kost om een pc zelf te bouwen. dat hangt ook helemaal af van wat voor hardware je er in stop. ik weet uit ervaring dat de prijs zo rond de €900,00 euro en €1500,00 is.

hier ongeveer een opgaven wat je er in moet stoppen.

1. Behuizing
2. Voeding (vaak al onderdeel van de behuizing)
3. Moederbord
4. Processor
5. Koeling voor de processor
6. Geheugenmodule(s)
7. Videokaart
8. Harde schijf
9. DVD speler
10. Eventueel een DVD brander
11. Eventueel een geluidskaart
12. Monitor
13. Toetsenbord en muis
14. Windows (xp, vista, 7)

onderdelen kosten per merk verschillend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij wil niet weten wat je erin moet stoppen, dat weet 'ie immers al, zie de link bij de vraag. Hij wil weten wat die onderdelen los kosten.
Ik heb even bij Alternate.nl een vergelijkbaar systeem samengesteld en dan kom ik op een prijs van 852 euro, inclusief BTW. Hier en daar zul je nog wel wat van de prijs af kunnen snoepen, maar veel zal het niet zijn.

Bij zelfbouw heb je slechts garantie op de onderdelen, niet op het systeem als geheel. De garantie op onderdelen is vaak maar 6 maanden, terwijl die op een systeem minstens een jaar is. (Bij Alternate kun je voor 55 euro je zelfgekozen onderdelen in elkaar laten zetten en dan heb je ook systeemgarantie.)

Mijn advies: koop gewoon een complete pc, als er weinig verschil is in prijs.