Wie kan me helpen met harde schijf probleem?

Ik heb 1 harde schijf waarvan 80 gb voor de instalatie waren dit 2 gedeelde met 1 40 gb en de andere ook 40 gb Nu staat er alleen 1 harde schijf met 40 gb en nu heb ik dus 40 gb minder. Eerder zag je bij Deze computer 2 harde schijfen 1 van 40 gb en nog 1 van 40 GB ik heb 1 harde schijf
Ik heb Windows 7

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zit dus 1 schijf in van 80GB begrijp ik die zoals ze dat noemen gepartitioneerd is (windows ziet die ene dan als 2)
1 ervan ziet ie niet je moet dan naar schijfbeheer gaan!

Configuratiescherm > systeem en beveiliging>bij systeembeheer klikken op:Partities op harde schijf maken en formateren
Dan gaat er een scherm open en zie je die 40 die je niet ziet bv
Daar ga je met rechtermuis op staan is ie niet actief doe je als actief actief markeren eventueel moet je m formateren en raad ik naar ntfs aan maar denk dat je m allen op actief moet zetten aangezien ie m voorheen al zag

Toegevoegd na 4 minuten:
Er is geen enkel extern proggie of hulpmiddel voor nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan is het teken dat de tweede partitie van 40 gb niet in een indeling geformatteerd is dat door Windows7 herkent kan worden.

In dit geval zoek je best even naar een programma (al dan niet gratis) om je partities in te delen. Formatteer dan de niet-zichtbare partitie in NTFS-formaat.

Gelieve rekening te houden dat alle gegevens om de niet zichtbare partitie dab verloren geraakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er ligt momenteel een maandblad PC-Active in de kiosk met daarin een CD-rom bijverpakt die dit varkentje wassen kan. Even voelen dus. Alle uitleg staat in het blad zelf.