Druk op het knopje Print Scrn van je toetsenbord (het zit ergens rechts naast de F12)
Als je vervolgens naar bijvoorbeeld Paint gaat en op 'plakken' drukt of 'ctrl+v' (dat is hetzelfde) dan zie je de afbeelding van je volledige scherm daar. Dan nog het bestand opslaan en je hebt een bestandje van je printscreen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je een bepaald deel uit het scherm wilt kopiëren, dan kun je Alt+PrtScn proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bepaalt deel = actieve scherm. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks!
het werkt echt!

Andere antwoorden (4)

Met de toets "Prt Scr" rechts naast het knopjee Scroll Lock en Pause Break.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klik op de knop van je toetsenbord waar prt sc opstaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is een knop je op je toetsen bord en daar staat op
"Prt Sc/ of Print screen"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De officiele manier is Print Screen en dan plakken in Paint.

Er is echter ook een leuk programmatje te downloaden, genaamd Snagit
( http://snagit.nl.softonic.com/ ).

Als je dit installeert en je drukt op printscreen, dan opent zich een capture-venster, hiermee kun je precies dat deel selecteren waarvan je een schermprint wilt hebben.