Hoe zet ik snel bestanden over van ene naar andere computer via LAN netwerk?

Ik heb een gedeelde map gemaakt waar de andere pc toegang tot heeft. Nu ben ik bestanden aan het over kopieren maar ik heb maximaal een snelheid van ongeveer 300 kb/s. Ik moet meer dan 100GB overzetten en dat duurt eeuwen.

Hoe zorg ik voor een echte overzetsnelheid dat een LAN kabel voor kan zorgen?

Beide draaien op Windows 7 (eentje wel 32bit de ander 64bit)

Toegevoegd na 3 uur:
Laat ik dit even duidelijk maken: Er zit een ethernet kabel tussen beide pc's. Dus niet via een modem.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
Maak je verbinding via een Wifi router?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, gewoon ethernet tussen de twee.

Antwoorden (1)

Probeer via vast netwerk bekabeling bijvoorkeur 1gb, je switch/modem moet ook 1gb zijn.
Gebruik anders een crosscable tussen beide systemen