hoe krijg ik internet op mijn laptop met Vista werkend?

ik probeer met mijn laptop met Windows Vista op internet, maar ik krijg de melding dat het een onbekend netwerk is en bij internet alleen lokaal. de router herstarten helpt niet. hulp wordt zeer gewaardeerd

Toegevoegd na 31 minuten:
het is een draadloos netwerk, volgens de probleemoplosser zou er geen probleem zijn,

Toegevoegd na 32 minuten:
en "uitstekend" ontvangst

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je je modem herstart, of heb je een modem/router ?
Werken andere apparaten wel, bedraad/onbedraad ?
Probeer je het draadloos of bedraad?
Wat is de naam/type router?
Weet je je SSID (draadloze netwerknaam)?
Weet je je draadlozenetwerkwachtwoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas kan met deze informatie niemand je helpen. Is het draadloos netwerk of bedraad? Heb je ontvangst? Werkt de netwerkkaart? Zijn de netwerkdrivers geinstalleerd? Krijg je een foutmelding? Is de netwerkkabel misschien kapot? Heb je de ip instellingen misschien op statisch staan?

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat een SSID beveiliging op de router zit. Dit houd in dat alleen bepaalde netwerkkaarten verbinding mogen maken. Het kan zijn dat je eens statisch ik heb. Deze moet dan op dynamisch gezet worden (zie bijlage) op "obtain an ip address automatically". Het kan ook zijn dat je een verkeerd wachtwoord hebt ingegeven. Soms geeft hij dan aan dat het wel klopt. Dan moet je even het wachtwoord opnieuw ingeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorbeeld sollicitatiebrief?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry verkeerde bron bij verkeerde onderwerp. Kan hem ook niet verwijderen. Je kunt deze gebruiken: http://www.solcon.nl/klantenservice/hoe-kan-ik-een-vast-ip-adres-instellen-in-windows-vista Maar dan i.p.v. statisch dynamisch selecteren. Kan zijn dat het al op dynamisch staat dan zit het probleem ergens anders. Het mooie aan computers is dat een probleem altijd meerdere oorzaken kan hebben ;-).