Probleem met vastlopende pc...wat moet ik doen?

Ik heb windows 7 op een pc die 4 maanden oud is.
Nu heb ik een video berwerkingsprogramma en ik heb 5u lang gewerkt om een film te monteren!

Ik ben nu klaar...en elke keer als ik op ''film maken'' klik gaat dat blauwe ding draaien bij je muisaanwijzer, en staat er pinnacle werkt niet meer.
Dan moet ik het hele programma afsluiten.

Als ik het weer opnieuw open, en weer opnieuw alle opgeslagen dingen laadt, doet hij telkens hetzelfde.

Is nu alles voor niks geweest?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Ja, een bekend probleem. Met Roxio 2011 heb ik soms hetzelfde probleem. Zelfs met videosoftware als Windows (Live) Movie Maker komt het regelmatig voor. Tip: telkens als je een bewerking hebt uitgevoerd, even op "Opslaan" klikken, dat bespaart je een hoop tijd en ergernis!

Het beste antwoord

Heb je een snelle computer? oftewel, een multi core processor, minstens 4GB (is erg belangrijk bij videobewerking) en een goede videokaart.

Sorry voor de lastige vraag die ik stel maar Pinnacle is een erg zwaar programma. Eerlijk gezegd denk ik dat je computer wel snel genoeg is, maar dat je alleen at geduld moet hebben.

Anders gewoon upgraden, ga ik ook binnenkort doen! :)

Succes verder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met upgraden?
Ik heb 4GB RAM, en een goeie videokaart.
Met windows xp nooit last gehad van dit soort dingen, maar met windows 7 en vista heb ik hier wel vaker last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, Windows 7 is zwaarder dan XP. Ik geloof best dat je een goede PC hebt hoor, alleen is het wel zo dat videobewerking, en zeker een film waarmee je 5 uur bezig mee bent geweest, erg zwaar is. Vaak is het zo dat je voor videobewerking veel geheugen nodig hebt (8GB) wil je alles soepel laten lopen. Heb nog eens goed de vraag gelezen, klinkt alsof het eerder aan Windows 7 ligt dan aan de PC zelf. Had dit probleem ook met Steam en kreeg toen ook een melding dat ie het niet meer deed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik beoordeel jouw antwoord toch als beste, omdat je gezegd had dat je het idee hebt dat het eerder aan windows 7 ligt. dan aan mijn pc. Toen ik bezig was, had ik dus ook windows taakbeheer erbij gepakt, en gekeken hoe het geheugen van de pc erbij stond.
Maar dat viel toch nog wel mee.
De processor had pieken van 90% en gemiddeld 70%...dus dat valt nog wel mee.
Ook het RAM geheugen was absoluut niet overbelast met 50% in gebruik. Maarja...wat je er aan doet?
Misschien toch nog eens een ander videobewerkingsprogramma proberen....

Andere antwoorden (1)

dan is pinnacle té bezig om de interface (het programma) nog te laten functioneren. Je moet dan gewoon geduld hebben tot hij weer beschikbaar wordt. Het neemt kennelijk zoveel processorsnelheid en geheugen in, dat je systeem niet echt iets verder aankan (wat heel normaal is btw)

Toegevoegd na 5 minuten:
Het leuke is dat het niet vastgelopen is, hij is gewoon bezig. Maar men verwacht dat een pc dat gewoon even doet, terwijl je verder kunt met andere zaken...