Mijn computer geeft een meldig die ik niet begrijp.(Zie beschrijving)

Als ik mijn computer aanzet krijg ik de melding: NTLDR is missing Press CTRL+ALT+DEL to restart.

Wat betekent dit? En hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik ga er van uit dat je met XP werkt?
Heb je de originele Windows XP cd of een herstel cd?
Als die in je bezit heb dan even naar Google tik NTLDR in en volg de instructies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je opstartbestand zijn waarschijnlijk beschadigd
je kan dit proberen
Als je een dvd van je windows versie hebt
stop die in je pc en start er mee op
dan kun je via de vragen naar de reparatie R
misschien krijg je zelf en mooi menuutje om een systeemherstel te doen

of je komt met de R toets
op de dosprompt uit

dat ziet er ongeveer zo uit c:\>

Type dan dit command in

fixmbr en daarna enter toets

nu moet je even opnieuw opstarten om te kijken of het heft gewerkt dus niet opstarten vanaf de cdrom

je kan ook deze nog proberen

fixboot
chkdsk /f

als niets werkt dan zul je windows waarschijnlijk opnieuw moeten installeren.
Als je geen dvd of cd hebt zit er waarschijnlijk ene recovery partitie op je pc die moet je aanspreken tijdens het opstarten met ene bepaalde toets combi net zoiets al veilige modus

kijk even op internet of in je handleiding welke toetsen dat zijn

type de naam van je computer en daarachter recovery keys
in bij google het is wat gezoek maar hopelijk vind je het
misschien
alt f10 of zoiets ?
capthavoc