ik wil mijn pc verkopen! hoe moet ik hem formateren?

ik wil mijn pc verkopen maar ik had eerder het opgeschoont maar nu weet ik het niet meer en
staan er nog troep van me zelf op zo paar 100 afbelding enz enz dus hoe krijg ik die er af ik heb ook geen cd's of zo
het kon gewoon via de pc maar nu weet ik het niet meer
uhm kan iemand mij zo snel mogelijk helpen grt.Anil
PS: ik heb windows vista

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

ik weet niet welk merk pc je hebt
maar normaal hedentendage heeft elke pc een recovery partitie
Die kun je bereiken door tijdens het opstarten op een bepaalde toets of toetsencombinate te drukken
alt f10 of zo

zoek even op google
naar de trefwoorden recovery keys

zet het merk van je pc er voor
dus heb je een HP
dan HP recovery key

ander zeg je even welk merk je hebt
dan kunnen we mee helpen zoeken

als het lukt dan krijg je wel de optie terug zetten naar fabriekswaarde of factory default te zien
of iets van die strekking
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zo een lenovo pc die je van de uitkering krijgt
windows vista home basic
server pack2
systeem heb ik beetje aan zitten spelen ik had eerst 2ram maar nu 4 pentium(r) dual core
32 bits enz enz
capthavoc
12 jaar geleden
probeer eens de f11
dus pc uit, opnieuw aanzetten en zodra je de eerste dingen in beeld ziet nog voordat je windows zit op f11 drukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pc krijgen van de uitkering ???

Andere antwoorden (2)

Je kunt hiervoor het programma kill disk gebruiken. Dit wist de schijf en desgewenst een aantal maal zodat het moeilijk is om nog gegevens terug te halen.

Met kill disk maak je een diskette aan die je in de PC stopt. Daarmee start je op. Zorg dus dat de diskette eerder start dan windows door in het register aan te geven wat de bootvolgorde is. Registerwijzigingen doe je doorgaans door te starten met F2.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Je bedoelt het BIOS, niet het register. Het register is pas toegankelijk wanneer Windows al is gestart.
Je kunt het het beste en snelste doen door een nieuw gebruikersaccount aan te maken en dan het oude account te verwijderen in het config. scherm.