Sinds ik een koptelefoon in mijn laptop heb gestoken, doet het geluid het niet meer zonder de hoofdtelefoon.Volgens instellingen moet hij het doen. ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (4)

Kijk even naar je volumeregeling. Zou ook best kunnen dat je koptelefoon kapot is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een koptelefoon inplugt, dan schakel je automatisch de speakers uit. Waarschijnlijk is bij laptop het contactje dat de speakers weer moet inschakelen blijven haken. Hierdoor "denkt" de laptop dat de koptelefoon nog steeds is ingeplugd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is misschien een beetje ongelukkig geformuleerd, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel....
12 jaar geleden
Weet je wel zeker dat je de volumeregeling niet erg laag gezet hebt toen je de koptelefoon gebruikte? het kan zijn dat de speakers gewoon erg zacht staan.
In het andere geval is het volgende gebeurd:
De groene aansluiting van de laptop waar je jouw koptelefoon ingestoken hebt is voorzien van schakelaars die de ingebouwde speakers uitschakelen.
Kennelijk willen ze na uittrekken van de plug niet meer omschakelen, je zal het moeten (laten) repareren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook nog even proberen een paar keer de plug van de koptelefoon erin en eruit halen en hopen dat het toch weer goed schiet. Lekker jutteren zal maar zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf peuteren met een houten prikkertje wil ook nog wel eens helpen.
ga naar je configuratiescherm, daar selecteer je de optie geluid, en daar moet je de optie aanvinken waarvan jij wil dat het geluid uit weergegeven wordt, in dit geval dus je laptop.

Ik had dat ook toen ik met een hdmi kabel de laptop aan de tv koppelde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De koptelefoon zal toch geen HDMI kabel hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, maar dat beweerde ik ook niet, echter, kan het geluid -meen ik- zo op een zelfde manier 'omgebogen' worden, verkeerd ingesteld, zo je wilt, daarom haalde ik dat voorbeeld er even bij