Windows 7 wil niet op USB Externe harde schijf?

Nou ik had een gecrashte Windows 7 met veel moeite er weer op gekregen maar nu vroeg ik me af, Waarom wil windows 7 niet op een Externe harde schijf Komt dat omdat ESATA Of SATA Sneller is dan usb??

Het betreft een Western digital elements 1TB
Sorry voor deze noob Vraag weet je hoe oud ik ben? xD Ik ben 11. Maar ik weet veel van Computers en technologie!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De hoofdvraag is beantwoord daarom nog de deelvraag.

Ja SATA/eSATA is stukken sneller dan USB(2). USB 2 hoewel altijd anders geadverteerd(480 Mbit/s) is vaak niet sneller dan 30/40 MB/s terwijl SATA (afhankelijk van de schijf) 150MB/300MB/600MB/s kan halen. In de prakrijk haal je met een SATA HDD zo rond de 120 MB/s en een SATA SSD zo'n 200/500 MB/s.

USB 3 komt al een stuk dichterbij met gespecificeerd 5 Gbit/s. Wat dat in de praktijk inhoudt weet ik niet maar ik gok dat je met een SSD dan in de buurt van de 400MB/s moet komen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Belangrijkste is dat gespecificeerd niet altijd de uiteindelijke snelheid zal zijn. Dat je op een snelweg 180km/u mag rijden wil nog niet zeggen dat elke auto dat altijd haalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik hoop dat ik je vraag goed begrijp. Windows is niet geschikt om te draaien vanaf een externe schijf. Het is met een heleboel trucs wel te realiseren, maar je wordt daar niet gelukkig van, het is niet vooruit te branden.
escape
12 jaar geleden
In principe niet. Dat evenwel onder een licht voorbehoud dat uw moederbord bepaalt of die installatie mogelijk is. Windows 7 moet die externe harde schijf dan kunnen 'zien' als een harde schijf die als een PATA-⁄SATA-harde schijf kan worden benaderd. In de regel is dat nooit het geval

Toch geen noob vraag? Beetje exprerimenteren kan geen kwaad

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog iets: als je je externe harde schijf kan uithalen uit de behuizing en in uw pc steken is het natuurlijk wel mogelijk.