Hallo.

Als je de harddisk alleen voor OSX wilt gebruiken moet je hem
in mac os uitgebreid (journaled) formatteren,

Wil je hem ook in windows gebruiken dan kan je beter nfts pakken, die kan met grotere schijven handelen!

Dat doe zo:
ga naar programma's.
ga naar het mapje hulp programma's.
daar klik je op schijfhulpprogramma.

dan klik je op de schijf die je wilt formatteren.
daarna het tabje wissen.

dan stel je het formatteer type in en klaar is kees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

vraag is even of je hem als 2de schijf hebt hangen of wil je er een nieuw systeem op zetten dan doet de install het wel voor je.
maar mac heeft zijn eigen manier van formateren
onder schijfhulpprogramma,s vindt je wel het tooltje om mee te formateren.
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is een secundaire partitie op mijn primaire schijf
Zoals capthavoc zegt. Echter, als het een externe disk betreft - en deze ook op een windows-computer uitlezen moet worden - dan is FAT32 wel een optie.