UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME "blue screen of death" fix?

steeds als ik mijn laptop probeer op te starten dan komt het zogenaamde "blue screen of death"in beeld (zie bijlage) en dan gaat hij weer uit. het gebeurd op een HP Pavillion dv7 laptop met windows 7 home premium voorgeïnstalleerd. ik heb dus niet de installatie cd. hoe kan ik dit dan oplossen?

Toegevoegd na 1 uur:
ik had voorheen 3 herstel schijven gemaakt, maar als ik die in de computer stop gebeurd er niks. ik kan ook niet opstarten in veilige modus, want dan krijg ik weer het blauwe scherm. en wat is nou precies een boot cd? want volgens mij kreeg ik die er niet bij en ook de windows cd niet. boot is toch opstarten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (7)

Kan een defecte harde schijf zijn. Neem contact op met de supportservice of breng hem terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht. Zonder Windows cd kin je dit zelf niet oplossen helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt er inderdaad op dat je harde schijf kapot is.
Het kan ook zijn dat er perongeluk iets over de boot sector is heen geschreven (dat is het stukje harde schijf waarop de essentiele informatie staat opgeslagen om de computer op te starten).
In dat geval zou je met een reparatie cd eventueel de schijf kunnen fixen.
Probeer sowieso de laptop eens op te starten met de windows cd/dvd erin. Dan kun je vanaf die cd misschien wat controle's uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met een boot cdrom in het herstel console kan komen, zou je eens de commando's:
chkdsk
fixboot
fixmbr

Kunnen proberen..
Misschien dat het helpt.

Ook zou je eens kunnen proberen om de partitie volledig te verwijderen en opnieuw aan te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat die boot CD's het niet kan zijn omdat je even in je BIOS moet om je CD op de eerste plek te zetten in de boot sequence.
Als het dan nog steeds niet werkt probeer dan even of je de herstel partitie kan bereiken, bij HP is dat geloof ik F10 tijdens het booten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Download eens via een andere computer ultimate boot cd. Dat kan via:

http://www.ultimatebootcd.com/download.html

Dit is een ISO bestand wat je op CD moet branden. Deze CD dan in je laptop steken en booten. Je krijgt dan een keur aan verschillende programmaatjes die direct vanaf de CD draaien. Hier tussen vind je ook diverse analyse en reparatie progjes voor je harde schijf.

Kan wel ff duren want de hele harde schijf wordt door deze programmaatjes per sector gescanned en repaired maar werkt wel vaak.

Suc6!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord! ik ga het nu proberen, als het lukt dan krijg je van mij de titel: beste antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry, het is niet gelukt. ik heb alsnog de windows cd nodig...
Als je garantie hebt terug naar de zaak waar hij vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de laptop weer wilt herstellen, moet je in het bios de opstartvolgorde veranderen. Soms is dit de F2 of del toets. De volgorde moet dan worden veranderd in eerst cd/dvd. Je kan dan je herstelschijven gebruiken. Soms is het lonend eerst in veilige modus op te starten en systeemherstel te proberen. Het scherm wat je meestuurt is idd bsod . Veel succes