Android=besturingssyteem, net als Windows 7, en Mac
smartphone= een mobiel met snufjes...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker!
Android is een besturingssyteem(ookwel OS) waar veel smartphones mee zijn uitgerust. Een smartphone is telefoon welke een OS draait die het installeren van programma's mogelijk maakt.

Andere smartphone OS'en:
iOS (iPhone,iPad)
Windows Phone 7 (HTC o.a.)
Symbian (Nokia)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen verschil. Smartphones maken gebruik van verschillende besturingssytemen. Android is daar één van. Apple gebruikt een ander systeem voor de Iphone en Google gaat in zee met Microsoft voor een speciale windowsversie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is dus zeker een verschil, een smartphone is een fysiek apparaat, Android is een OS. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat er geen verschil is tussen een vogel en een roodborstje. Android is van Google en Google zal niet in zee gaan met MS. Of je mag een bron/link posten. Misschien ben je in de war met Nokia die gaan Windows mobiele OS gebruiken ipv Symbian.
een smartphone is een telefoon die meer kan dan wat we eerder gewend waren dus zoals we nu de Iphone en alle andere 'slimme' telefoons kennen.
deze smartphones werken (per merk verschillend) op verschillende besturingssystemen.

Zo heeft Apple de Iphone op de markt gebracht, deze gebruikt IOS en sommige smartphones gebruiken Symbian er zijn ook Windows-smartphones en 1 van de meest gebruikte is Android.

dus in het kort: Android is een van de besturingsprogramma's die op een smartphone zou kunnen zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het grote verschil is dat je een smartphone kunt aanraken en Android niet. Je kunt alleen het touch-screen aanraken en het besturingssysteem (operating system / OS) reageert hierop. Android is vooral gebruikt bij HTC, en Samsung telefoons. Android is alleen voor bepaalde telefoons geschikt. Wees dus voorzichtig als je een nieuwe versie op je smartphone wilt zetten. Zoals bekend gebruiken de volgende bedrijven deze OS'sen:
Nokia: Symbian
Apple: iOS
HTC: Android / Windows phone 7
Samsung: Android
Vodafone: Android / anders

Mvg proairface.