Is het mogelijk één computer gebruiken alsof het er twee zijn? >> Zie extra uitleg.

Ik bedoel hier dus exact mee, één computer gebruiken alsof het er twee zijn. Dus twee muizen, twee toetsenborden aansluiten en dan twee programma's ook actief houden.

Ik heb regelmatig hier iemand te werken, en dan is dat nog wel handig, omdat ik toch twee schermen en alle middelen heb.

Is dit softwarematisch mogelijk? Het liefst binnen Windows (7).

Heb alleen nog nooit iets dergelijks gezien en zou ook niet weten waar ik naar moet zoeken.

Toegevoegd na 32 minuten:
Ik zie eigenlijk niet waarom het in theorie niet mogelijk zou zijn. Mijn computer is zeker wel snel genoeg als dat het probleem zou kunnen zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Windows is daar niet op gebouwd, je kunt wel meerdere toetsenborden en muizen aansluiten, maar de toetsindrukken (van beide toetsenborden) komen toch alleen maar aan in het aktieve window, en de muizen besturen slechts 1 muispointer.

Theoretisch / technisch zou het zeker moeten kunnen, alleen ondersteunt het operating system het gewoon niet.

Toegevoegd na 47 minuten:
Blijkbaar is Linux zo te configureren dat het kan, zie de 1e link bij Bronnen. Ik vermoed dat het toch nog een heel gedoe is om het werkend te krijgen.

De term "multiseat" is wat je zoekt, zie ook de 2e link.
gvrox
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
Graag gedaan! Ik kende de term zelf ook nog niet, kwam hem tijdens het zoeken tegen. Zo leer ik zelf ook weer wat :)
gvrox
12 jaar geleden
Ik weet de precieze zoekopdracht niet meer, maar het was iets als "linux multiple keyboards mice screens". Vooral door toevoeging van "screens" werden de resultaten nuttiger.

Andere antwoorden (1)

Nee. het is een Personal(!) computer. Dit in tegenstelling tot mainframe-achtige computers, waarmee (vele) gebruikers wel gelijktijdig kunnen werken middels een "domme" terminal.

Je kunt wel je PC als server inzetten en dan met meerdere gebruikers erop inloggen/werken. Maar dat is niet wat je wil.