Mijn computer start niet meer op uit slaapstand, hoe kan dit?

Als ik hem wil opstarten uit slaap stand geeft hij net voordat hij normaal zou aangeven dat hij de computer uit de slaapstand zou halen, een zwart beeld. Non stop, en het gebeurt ook iedere keer weer.

Reset ik hem daarna en kies ik voor de optie normaal opstarten, is er weer niks aan de hand.

Ik zou alleen graag gebruik willen maken van de slaapstand, hoe zorg ik er weer voor dat dit werkt?

En sinds wanneer zit er geen Hibernate op mijn computer (Windows 7)? Dit had ik wel altijd op mijn laptop(Ook windows 7). Ik heb nu dus een desktop.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb al mijn usb schijven uit gezet en nu ontwaakt hij wel uit slaapstand! Het enige probleem is dat zodra ik slaapstand inschakel, hij er DIRECT weer uit gaat, alles wordt even zwart en de computer krijgt nog niet eens de tijd om stil te worden voordat hij weer opstart. Dit alles gaat in een seconden of 2-3.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

De Hibernate-funktie maakt een complete kopie van de geheugentoestand van de computer op dat moment en plaatst deze op harddisk, zodat computer uitgezet kan worden. Bij "ontwaken" wordt het geheugen weer gevuld en bevind de computer zich in exact dezelfde stand. (NB Dit kan soms wel enige tijd duren). Het is helaas meestal moeilijk te achterhalen wat er fout gaat bij dit proces, omdat bijv. Windows-logfiles (nog) niet worden beschreven.

Probeer eens Hybernate met alleen Windows actief en ook zonder actieve Internetverbinding. Ontwaakt computer dan wel, dan is het een kwestie van uitproberen welke "andere" software voor de problemen zorgt.

NB Misschien kun je als alternatief "Standby"gebruiken (Daarbij blijft computer eigenlijk "aanstaan", alleen op een laag energie-nivo).

Toegevoegd na 3 minuten:
NB In Windows XP kies je Hibernate door bij afsluiten "SHIFT" toets ingedrukt te houden bij het afsluitscherm.Keuze "Standby" verandert dan in "HYbernate". Misschien in Windows 7 ook ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De verwarring ontstaat omdat jij stand-by beschouwd als de "slaapstand", terwijl ik hibernate beschouw als de "slaapstand" (Het woord hibernate betekent nl. ook letterlijk "winterslaap"....). En om het nog ingewikkelder te maken: hibernate (slaapstand) heet in Windows7 "sluimerstand". Hoe je deze optie beschikbaar (enable) kan maken staat op de website van Microsoft:
http://support.microsoft.com/kb/920730 Maar misschien is dit artikel ook leerzaam:
http://www.vandersluijs.nl/2009/11/13/sluimerstand-hibernate-aanzetten-in-windows-7/ Succes
Gewoon een aantal maal snel de aan/uitknop indrukken en hij is weer aan (dus niet uitzetten).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een paar keer zeer snel de aan/uitknop indrukken geen vijf seconden en dan komt die uit de slaapstand, dat is wat je moet doen. anders gaan je gegevens verloren
ik zou even opstartherstel doen f8 een paar sec inhouden.