Hoe maak ik gratis mijn laptop Windows XP sneller?

Mijn laptop is heel erg traag en bijna alles is er al af!!!
En de bestande die er op staan zijn zijn helemaal niet groot!!!
Dus HELP ME!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (12)

Ik heb dit reeds een paar keer gedaan met het programma Win Tun UP die je gratis kan downloaden en enkele keren kan gebruiken.

Succes!

http://www.tuneup.de/products/tuneup-utilities/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had hetzelfde probleem. De oplossing lijkt risicovol maar werkt fantastisch! Ik heb norton internet security verwijded, waarsxhijnlijk zuigen die beveiligings programmas veel energie. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je DENKT dat alles er af is, maar er zijn heel veel kleine programmaatjes die zich nestelen op je pc en iedere keer mee opstarten als je de pc start. Download het programma Glary Utilities via onderstaande link en je pc wordt gescand en opgeschoond als je dat wilt.

Het tool is legaal gratis en aanbevolen door de consumentenbond.
12 jaar geleden
De speciale tooltjes die genoemd worden, helpen allemaal wel een beetje, maar als je hem echt sneller wilt krijgen, moet je gewoon opnieuw beginnen. Dus een backup maken van al je belangrijke bestanden, mails, etc., je harde schijf formatteren en daarna windows weer helemaal opnieuw installeren. Het is even een klus, maar het werkt het beste.

En daarna heel kritisch zijn met het installeren van software!
bamibal
12 jaar geleden
Al die grafishe achtergronden enzo harstikke mooi maar heb je nergens voor nodig

Rechtermuis>eigenschappen>vormgeving en dan windows klasie is minder mooi maar hij word er wel sneller op

Met achtergronden op brureaublad doe niks wat beweegt enzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je goed kan gebruiken is PeterTec Anti-Virus, hierbij zitten ook veel tools om je pc sneller en schoner te maken, en je hebt direct antivirus die erg weinig cpu en geheugen gebruikt.

zie bron

Toegevoegd na 33 seconden:
klik op die website op PeterTec Anti-Virus.
12 jaar geleden
als je opstart op f8 drukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geef ff de specificaties van je laptop of de naam ervan meschien is je laptop gewoon te sloom en is het tijd voor een nieuwe. (je kan ook de belangerijke bestanden op een usb/externe harde schijf zetten en windows xp opnieuw instaleren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet natuurlijk niet wat voor laptop je hebt, dus specificaties zouden wel handig zijn.

Maar in het algemeen maken de volgende zaken je PC/laptop sneller (in Windows).

1)Start zo min mogelijk programma's op de achtergrond op. Kijk rechtsonder in je balk, klik met de rechtermuisknop op de icoontjes en start de betreffende programma's op. Kijk of er een optie is in de programma's waarbij "Start programma automatisch op bij het opstarten" uit te vinken is. Als je dat gedaan hebt, ga je met je pijl naar Start->Starten (of Run, als je de Engelstalige versie hebt) en tik: msconfig (gevolgd door Enter). Dan krijg je een programmaatje te zien, waarbij er een overzicht is van automatisch startende programma's. Vink alles af, behalve explorer.exe
2)Defragmenteer je harde schijf.
3)Zet services uit die je nooit gebruikt. Ga naar Configuratiescherm->Systeem->Systeembeheer->Services.
4)Deinstalleer programma's die je nooit gebruikt.
5)Leeg je Prullenbak/Trashbin
6)Gebruik Schijfopruiming/Disk Cleanup en gooi oude bestanden/herstelpunten weg.
7)Gebruik een goede virusscanner. Norton Antivirus, aVast en Kaspersky zijn berucht voor hun beslag op de processor. Gebruik bijvoorbeeld aVira antiVir ( http://www.avira.de )
8)Als dat niet helpt, installeer Windows 7 (of juist 98, geschikt voor oudere computers) of Ubuntu Linux

Succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows 98? kom op zeg.. hoe slecht en totaal NIET ondersteund wil je je computer gebruiken?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yup, niet ondersteund, maar als het werkt, who cares?
Een PC die langzamer wordt met de tijd is heel normaal... Windows is net een klein kind, en vervuild zichzelf heel erg....

mijn advies, ZEKER Ccleaner ff downloaden en laten opschonen.. dit gaat zeker erg veel helpen.. mega goed programma... verder zoals al eerder gezegd, meteen Norton eraf halen... dit is zo'n gaar programma, en gebruikt enorm veel van je PC.. ff AVG downloaden en je bent net zo veilig, maar wel VEEL sneller!

Wij gebruiken deze combinatie van programma's al jaren, wij hebben nooit virussen, nooit geen trage PC... absolute aanrader....

Links naar beide programma's in de "bron"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt weer een snelle pc wil , .......is mijn advies windows er af en linux ( bijvoorbeeld ubintu - welke heel gebruiksvriendelijk is) er op

Mocht je willen weten hoe ...moet je dat nog maar even vragen maar het is niet moeilijk ( heb geen zin uit te gaan leggen als je het toch niet doet :)
grts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb Slow PC fighter geïnstalleerd en laat ik ongeveer om de 2 dagen scannen (ik doe heel veel op de pc). Die haalt alle fouten eruit en maakt back ups. Elke keer worden er wel een aantal fouten uitgehaald. De eerste keer waren het er tegen de 1000! Sinds ik dat doe is mijn pc veel sneller. Regelmatig Ccleaner gebruiken helpt ook.
Slow PC fighter kost plm. 15 euro per jaar. Het precieze bedrag weet ik niet meer. Er zijn ook soortgelijke gratis programma's maar daar heb ik geen ervaring mee.