Ik heb een nieuwe Desktop gekocht. Een Acer X3400.

Ik heb hem uitgepakt, maar nog niet aangesloten. Hij draait op Windows7 maar er zit helemaal geen installatie CD bij. Is dat normaal tegenwoordig?
Mijn vorige draaide op XP en daar zat een CD rom bij om opnieuw te installeren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Dat schijnt inderdaad nornaal te zijn tegenwoordig. Had ik ook (bij een Acer desktop) met Vista. Het schijnt al in het systeem te zitten o.i.d..

Het beste antwoord

Dat is normaal tegenwoordig. In plaats van een CD/DVD staat er nu een herstelpartitie op je HDD welke je via een knoppencombinatie kan bereiken tijdens de bootsessie(dus voordat windows start). Er wordt meestal ook een mogelijkheid gegeven om een recovery disk te maken. Ik zou dat even doen want ik heb het al vaak meegemaakt dat de herstelpartitie niet te bereiken was/corrupted is geraakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon lekker nuchter, niet doe of je het weet, maar jij weet het. Geloof ik. haha

Andere antwoorden (4)

Volgens mij is dit tegenwoordig vrij normaal. Vroeger kreeg je inderdaad CD's er bij. Nu zit er vaak een optie (een programma) op om de laptop opnieuw te installeren, als het goed is staat er op de onderkant wel zo'n code.
D.m.v. die code kan je dan je laptop opnieuw installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Vraagsteller heeft een desktop gekocht, geen laptop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow dat is stom van mezelf, beroerd gelezen op deze ochtend, mijn fout!
Bij een desktop staat het vaak op een van de zijpanelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij een desktop zit de sticker aan de zijkant of bovenkant van de kast.
bij een all-in-one pc zit hij aan de achterkant.
besturingssysteem is "pre-installed" wat betekend dat als je hem aan zet, windows zich automatisch gaat installeren. Wel belangrijk is wanneer dit gebeurd is je direct een hersteldiskette maakt, zodat wanneer je de computer opnieuw wilt installeren je de juiste versie van windows hebt (op cd). Als het goed is staat er in je boekje of op de computer middels een sticker het id voor jouw persoonlijke versie van windows 7.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een tip voor de volgende keer, schaf een computer niet aan bij de media markt of een webshop als je er geen verstand van hebt.
het beste kan je een computer kopen bij een kleine computer winkel, daar word meestal nog service geregeld en heeft de eigenaar van de winkel nog verstand van computers en niet alleen van verkopen.
Als je dan vraagt om een cd kan je die meestal gewoon krijgen.
als de code er niet bij word geleverd mag je de cd/dvd van windows gewoon kopieren.
je betaalt namelijk voor de licentie en niet voor de cd.

sinds vista word er al geen cd meer bijgeleverd (ook omdat veel computers geen cd/dvd speler meer hebben omdat het eigenlijk nergens meer voor nodig is).

op een computer zit meestal een OEM versie, hier hoort ook geen cd bij te zitten omdat deze versie alleen door een fabrikant geïnstalleerd mag worden.
van een OEM mag dus ook geen cd geleverd worden, het voordeel is dan wel dat het maar 50% van de prijs is.

en over outlook, schaf dan gewoon office aan via slim.nl
kost je 15 euro voor office 2007 als je een scholier bent
en maar 9 euro als je zelf werkt in het onderwijs als bijvoorbeeld docent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Ik stel altijd pc zelf samen, heb je ook geen gezeur met pre-installed meuk, zoals Norton demo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij een kleine computerwinkel halen ze dat er meestal ook wel af (ik wel tenminste, al zet ik er dan wel weer vlc, 7zip, adobe reader, flash, silverlight, chrome, microsoft security essentials en niet te vergeten, teamviewer op voor support op afstand).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een officiele versie van office 2007. Gekocht op de H.E.S. in Rotterdam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"op een computer zit meestal een OEM versie, hier hoort ook geen cd bij te zitten omdat deze versie alleen door een fabrikant geïnstalleerd mag worden." Dat is niet echt de reden volgens mij, vroeger kreeg je wel gewoon windows recovery cd's mee, en nu zit er ook nog steeds een recovery partitie op de HDD. Het is denk ik meer een kostenpost die ze nu niet meer hebben (CD/DVD drukken hoeft niet meer). Je kan ook bij zelfbouw een OEM-pakket kopen met CD/DVD, maar dat hoef ik jou denk ik niet te vertellen. Ik denk dat HP/Dell door mega inkoop nog goedkoper windows versies kunnen leveren dan de OEM prijs die jij of ik betalen. Als jij een computer in elkaar zet en die doorverkoopt geef je toch ook gewoon de OEM-CD mee, althans die krijg ik altijd wel mee als ik een PC bestel bij een PC-zaak. In principe zou ACER/HP/Dell dat ook gewoon kunnen doen, alleen hebben ze gok ik een ander systeem opgezet met MS.
normaal, downloaden kan via thepiratebay.org