De diskdrive van mijn PC werkt bijna niet, ook niet als ik een disk invoer die uit zichzelf op moet starten. Wie weet een oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
capthavoc
12 jaar geleden
waaat gebruik je nog floppy disks ?

Het beste antwoord

Dit lijkt erg veel op een hardwarematig probleem. Als ik U was zou ik de kast eens openen en controleren of de flat cable soms niet strak genoeg zit aangedrukt. Aangezien U ,uitlegt dat het bijna-niet-werkt ( maar waarschijnlijk wel "moeizaam" ) zou U het in die richting moeten zoeken. Soms kan een moederbord flashen ook nog wel eens uitkomst bieden. Mogelijk het overwegen waard. Let daarbij wel op ,dat U exact de juiste ophaalt,want anders werkt ( bij verkeerde flash-keuze) de hele Pc later niet meer. Verder zou U een (lege) ongebruikte floppy kunnen pakken en deze (laten) formatteren.Ga naar Start-Uitvoeren,
Type in: Format A:/F:1.44 /FS:FAT /X /U
(tussen de t en de A: een spatie en verderop overal links van de slash een
spatie)
Doe een HD Floppy in de drive en klik op 'OK'
Er verschijnt nu, (althans dat zou moeten), een zwart scherm waarin
gevraagd wordt om op 'Enter te drukken'
Druk nu op Enter.
Het formatteren moet nu beginnen.
Na het formatteren krijg je de vraag om een naam in te vullen.
Druk nu weer Enter.
Daarna krijg je de vraag of je nog een floppy wilt formatteren.
Druk nu op 'N', en daarna op Enter, waarna je weer naar Windows terugkeert.
Gaat het formatteren nu wel goed, dan weet je dat je het probleem in Windows
moet zoeken. Lukt het formatteren op bovengenoemde wijze ook niet,
dan moet je de diskdrive maar eens in een andere PC hangen en daar gaan
testen.

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 7 uur:
Hierbij dan op verzoek de bronvermelding.
http://antwoorden.nl.softpicks.net/antwoorden/onderwerp/Floppy-drive-werkt-niet-meer—266647-1.html
Geen idee,of Uw probleem daarmee (beter) wordt opgelost,maar wie weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik vermoed dat je je dvdrom bedoeld?
Tja vervangen lijkt me de beste optie
als je echt je floppy drive bedoeld dan vrag ik me af wat voor pc en welke programma,s ? antiek man
ik zou bijna zeggen ga naar een oude pc boer en vraag om een sloop pc daar zit vaak nog wel eens een werkend floppy drive in.
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon MS-DOS vanaf de floppy met wordperfect ;) Maar ik gebruik zelf toch altijd nog liever een typemachine en duivenpost hoewel mijn vriendin dat overdreven nieuwerwetsch vind, zij doet nog met den pen schryven en via de postkoets bezorgen.