Welk besturings systeem past op een 1 gig hardeschijfje

T is een soort client en er heeft een standalone besturings systeem op gestaan ... Help!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Zeer waarschijnlijk Windows XP embedded .

Toegevoegd na 4 minuten:
In de omschrijving:

- Windows XP embedded and Linux bootable
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik draai Ubuntu op een 2GB USB stickje, en dat gaat maar net goed; dus 1GB is wat weinig voor een volledige linux installatie.

Thin client computers zijn voornamelijk bedoel om via het (bedrijfs)netwerk te draaien, de files van de gebruiker staan dan op een NFS of Windows share. Op de 1GB flash staan dan de files die nodig zijn om te booten en het netwerk te vinden.
gvrox
12 jaar geleden
Heb je hier wat aan?
Kleine bootable Linux distro'tjes.

Zoals EasyPeasy (840MB) of DSL (50MB)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows 95, maar weet niet of dat nog verkrijgbaar is.