Mijn Computer start niet meer op ?

Ik heb de c schijf en de e schijf nu was de e schijf heel klein en wilde ik hem groter maken .. omdat de comp geen backup kon maken ,Nu heb ik iets verkeerd gedaan maar weet niet wat .
Wie kan mij uileggen hoe ik vanuit de bios weer normaal kan op starten .. Of dat ik hem weer goed kan krijgen ik ben geen computer freak dus als u mij wilt helpen graag beginners taal
Hoop dat u de uitleg begrijpt ... Alvast vriendelijke dank ..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je de schijven veranderd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank u wel voor het helpen
Ik heb geprobeerd om de e schijf meer mb te geven want hij had kbs door naar deze computer te gaan andere kant muis klikken dan kom ik in computer beheer daar op opslag geklikt
toe kreeg ik mij 2 schijven te zien toe op die kleine schijf geklikt groter maken toe heb ik op internet gezocht hoeveel ik moet hebben was dacht ik 20 gigabytes .. dat gedaan opnieuwe opgestart en toe deed hij het niet meer .. Hij zeg nu iets met boot en restart maar dan zeg hij steeds hetzelfde ik wilde alles wat u zeg opschrijven en dat maandag proberen dan ben ik weer bij de computer .. Colinda
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank u wel voor het antwoord ..
Dus ik kan niet als ik in het bios ben vandaar uit zonder schade aan te richten opnieuw opstartten ...
En als ik de cd pak dan zet hij er toch een nieuwe windows op ? Dit was idd een probeerstel van mij ... er staat wel wat info op ... maar heb alles als het goed is naar mijn laptop gekopieerd ...hoop dat dat wel goed is gegaan ? Maar zou het waanzinnig als het mij zou lukken om het toch voor elkaar te krijgen vandaar mijn vraag aan jullie ..
En nee geen slimme hulp ik doe alles zelf door om hulp te vragen en te proberen ...als het maar geen moeilijke taal is ..
Groetjes Colinda
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank u wel
Jammer.... Wat u uitleg is toch iets te moeilijk voor mij ..
Had nog hoop dat het misschien zou lukken ...
Ben zelf aan het experimenteren daar leer ik het meest van
maar mocht niet zo zijn .... Mag ik u dan gelijk iets anders vragen
Als ik dan in het bios iets zou veranderen en dat is niet gelukt kan je de computer met de cd wel weer goed krijgen ?
kan dat altijd of niet........ Met de cd die erbij hoor Groetjes Colinda
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank jullie wel allemaal ... echt TOP
Ga straks snel jullie antwoorden proberen en dan kijken of het lukt ... Als het gelukt is laat ik het aan jullie weten Groetjes Colinda ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste mannen
Ik heb de cd erin gedaan herstel optie gekozen maar nu vraag hij steeds geef een geldig instal nr op dan zie je staan
1: c: \Windows en staan
2 : d: \WINDOWS
WAT WORD ER NU BEDOELD IK HEB GEDAAN C EN DAT IS NIET GOED D GEDAAN DAT WAS OOK NIET GOED WEET IEMAND MIJ TE HELPEN MET WAT IK DAAR MOET TYPE
GROETJES COLINDA

Antwoorden (4)

Dit klinkt als te ingewikkeld om zomaar op deze manier te antwoorden. heeft zou een slimme zoon/dochter, handig neefje/nichtje, aardige buurman/vrouw vragen die echt verstand van zaken heeft. Je moet nu wel erg oppassen, want voor je het weet ben je al je data (foto's, video's, documenten, email) kwijt! Dus niet te veel experimenteren als er waardevolle informatie op staat.
Technisch gesproken: ik ben bang dat er iets mis is gegaan met de partitietabel en dat je even met je originele Windows CD (XP, Vista, 7?) moet opstarten om te kijken wat je kan herstellen. Ook kan je eerst met een Live CD van een Linux distributie (bv Ubuntu, DSL, Debian ed) starten om te kijken of en hoe je partitietabel nu precies in elkaar zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een programma waarmee je je oude partities mee kan herstellen : testdisk

Helaas moet je dit programma
wel in dos of een ander systeem draaien en je schijf in een werkend systeem zetten.

Je scant dan de schijf ermee naar oude partitietabellen,en kan ze dan terug zetten.

Helaas is het niet zo makkelijk uit te leggen, en moet je het wel goed doen. Maar als er een programma is wat jouw systeem kan herstellen dan is dit programma dat wel.

Dus als er iemand in jouw buurt verstand heeft van computers zou je je pc nog kunnen redden.

Helaas denk ik dat veel PC hobbyisten voor een herinstallatie zullen gaan in jouw geval..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de E schijf een externe harddisk (zo'n schijf die je met USB in de computer zet)? Misschien moet je die er dan even uit halen en dan de computer aan zetten.

En start de computer helemaal niet meer op (echt helemaal niks op je beeldscherm, geen lampjes die gaan branden etc) of krijg je alleen dat scherm niet dat Windows wordt gestart?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een partitie programma gebruikt en dat is fout gegaan en nu je je pc opstart is er niks meer! stop je windows cd in je pc en ga naar de optie herstel en dan terug zetten naar je oude instellingen, lukt dat niet dan opnieuw je pc installeren en dan kan je tegelijk je partities regelen, een backup zet je op een externe hd