Computer voert automatisch elke dag updates uit, maar er is een probleem..

..vroeger kreeg ik gemiddeld 1x in de week de melding dat er nieuwe updates uitgevoerd moesten worden, geen probleem.

Maar sinds ruim een week hoef ik de computer maar aangezet te hebben en hij begint al met 'zeuren' over belangrijke updates die ik moet installeren.
Elke avond als ik naar bed toe ga zet ik mijn laptop uit en voer ik die updates dan uit, maar krijg de hele dag door om de zoveel minuten een reminder van de updates in beeld, nogal irritant!

Ik heb bij het configuratiescherm al neergezet dat ik geen updates meer wil ontvangen, maar hij blijft ermee doorgaan.. Systeemherstel heb ik ook al gedaan, maar ook dit mocht niet baten..

Iemand ideeën of een opmerking waaraan het zou kunnen liggen en hoe ik het eventueel zou kunnen oplossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Kijk, om te beginnen, even om welke update het gaat. Misschien kan er een update niet worden geïnstalleerd en krijg je daarom telkens opnieuw die melding. Ga in het scherm Windows update naar "Geschiedenis van updates weergeven" om te zien waar het misgaat.
Vervolgens kun je aan de hand van het nummer, op de website van Microsoft, op zoek gaan naar de update, om die handmatig te downloaden en installeren.
Als de update relatief onbelangrijk is ("optioneel"), kun je hem uitschakelen door te klikken op (zie afbeelding) "1 optionele update is beschikbaar" en op het volgende scherm met je rechtermuisknop op de update te klikken en te kiezen voor "Update verbergen" (afb. 2).
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat van die updates hangt af van de nieuwe dingen die uitkomen en het is altijd goed om je pc up-to-date te houden daarvan wordt hij sneller en veiliger.