Hoe kab ik de usb en cdspeler gebruiken op mijn computer..?

Op mijn bedrijfscomputer kan ik geen cd's afspelen of usb gebruiken.. Elke x als ik dat probeer krijg ik een melding dat ikdaarvoor geen toestemming heb.. Weet iemand hoe ik dit uitzet zodat ik alles wel weer kan gebruiken..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dit kun je alleen uit laten zetten door de systeembeheerder. Mocht je de CD of USB echt nodig hebben voor je werk zou je dit gewoon aan de systeembeheerder kunnen vragen. Die kan het dan voor je unlocken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal niet lukken zolang de beheerder van de computer de blokkade handhaaft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals eerder gezegd moet je dit aan je netwerk/systeembeheerder vragen.

Doordat mensen dingen omzeilen, zoals jij dat nu ook probeert, worden de regels steeds verder aangespannen. Houd het leuk en houd je aan de regels alleen op die manier kan je meer rechten krijgen op de computer. Mensen die niets van pc's afweten of in ieder geval minimale kennis ervan hebben weten een computer met alle rechten in een paar uur om zeep te helpen. Dus maar goed ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk he, systeembeheer, alleen die gebruikers, die zou je niet moeten hebben...
Nee, ik vind het overdreven als binnen een bedrijf alles zo wordt dichtgetimmerd dat je niet eens meer een cd'tje kunt draaien. Een bedrijf dat dat niet wil, zou pc'tjes zonder cd/dvd drives moeten bestellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de goede verpesten het voor de slechte. Ook wij hadden een open netwerk met zo goed als geen restricties, vervolgens gingen mensen van alles installeren en hebben we dit eerst verbaal proberen uit te leggen. Nja zoals je al verwacht werd het er niet beter van. Systeembeheerders hebben de cd speler wel nodig, zou dus een beetje onhandig zijn als deze er niet inzit. Kan me niet voorstellen dat je over dit antwoord hebt nagedacht, " dan maar een pc zonder cd speler" haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de taak van de systeembeheerder is om alles stabiel te laten draaien en de medewerker te voorzien van de benodigde software. Het enige waar de medewerkers over klagen is alles wat helemaal niet met werk te maken heeft. webpaginas die geblokkeerd zijn, msn die niet werkt, cd spelers om iets (illegaal) te installeren werkt niet etc etc etc. weet jij wat er gebeurt als een bedrijf word betrapt met illegale software? Boetes na boetes na boetes. Dat is dus de reden waarom mensen niet mogen installeren. daarvoor kan je dus altijd een vraag stellen aan de systeembeheerder maar daar zijn mensen dan weer te lui voor.. He die verdomde luie gebruikers.
Soms zijn er wel mogelijkheden dit te omzeilen.
Tik je in Excel een driveletter C: D: E: F: .... Z:
en kijk je of je op een drive terecht komt met je gegevens van je stick of cd.
Als je bij je gegevens kunt, kun je in dat opvraagmenu knippen en plakken, of er zijn wel andere mogelijkheden om te kopieren.