Heeft het nut mijn Bios te updaten?

Ik heb een Acer Aspire 7720G met een meer dan 2 jaar oude BIOS Versie. Sinds mijn aankoop zijn er minstens 20 nieuwe Bios versies uitgekomen.

Op de website van Acer staat dat de 7720G geschikt is voor Windows 7. Zal ik mijn Bios updaten of niet? Of is het niet zo belangrijk, maakt het weinig verschil?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

If it ain't broken, don't fix it. Dit gaat zeker op voor het BIOS. Er kan bij het updaten van de BIOS behoorlijk wat mis gaan en is alleen de moeite waard als er daadwerkelijk problemen zijn. Ieder ander geval moet je hier gewoon afblijven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De vraag die je jezelf moet stellen is: start mijn PC goed op en sluit het goed af? Zo ja, dan zou ik de BIOS niet aanpassen. Voor veel meer zaken wordt de BIOS tegenwoordig niet meer gebruikt. Dus als je geen klachten hebt, dan zou ik het niet doen.
Wat ik zie op hun site is dat je het alleen moet doen als iemand van Acer zelf (an Acer Customer Care representative) je dat geadviseerd om te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms kan het noodzakelijk zijn, bijvoorbeeld als het bios moeite heeft met het herkennen van bepaalde hardware etc. Maar als alles goed draait kan je het beter zo laten. Als de procedure niet slaagt kan je een groot probleem hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dezelfde laptop en windows 7 draait goed erop en bios updaten is niet echt adviseerbaar voor een normale gebruiker.