Als ik mijn laptop opstart dan geeft hij na het inloggen alleen een windows verkenner schermpje. Hoe los ik dit op?

Als ik dus mijn laptop opstart (met windows vista home basic) dan zie ik een windows verkenner schermpje (wat ook gewoon helemaal werkt). Pas als ik handmatig explorer.exe start dan gaat hij verder met opstarten. Hoe kan dit en hoe los ik dit op? Ik heb al virusscans gedaan dus daar kan het niet aan liggen.

Toegevoegd na 21 minuten:
Dit probleem heb ik niet altijd gehad, maar sinds kort doet hij dat wel.
Misschien moet ik er ook bij vermelden dat ik vaak mijn laptop in hibernate of slaapstand heb staan, en hem dus alleen opnieuw opstart als ik iets nieuws heb geinstalleerd of flink heb gegamed ofzo omdat hij daar anders sloom van wordt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

voorlopig zou je verder kunnen door dan ctrl + alt + delete toe doen en explorer.exe af te sluiten in taakbeheer. daarna weer taakbeheer -> uitvoeren en explorer.exe intypen gevolgd door een enter.

Als dat lumt zou ik wat scNs uitvoeren.

aanraders:
superantispyware
malwarebytes

te vinden via google.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals in mijn beschrijving al te lezen is werkt het handmatig opstarten van explorer.exe wel. Virusscans geven geen virussen aan (helemaal up-to-date natuurlijk).
Verder werkt alles nog gewoon, ik heb alleen dit ene probleem bij het opstarten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen goed antwoord -1 dus duimpje omlaag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan het volgende: ga naar start -> uitvoeren en type sfc /scannow in en dan op enter. Het kan zijn dat hij vraag om de Windows CD, maar als een van de systeembestanden corrupt is, dan kan zal de SFC (System File Check) dat herstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitgevoerd. Maar het probleem is nog niet weg...