Zal Linux (middels Chrome OS) dan nu eindelijk flink uitpakken / marktaandeel van Microsoft afsnoepen?

Google introduceert Chrome OS (Operating System) - een Linux-variant.

http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/besturingssystemen/2991287/1277048/meeste-laptopmakers-genteresseerd-in-chrome.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als aanvulling, in het artikel waar jij naar verwijst wordt intel als afwezige gezien(op de lijst). alleen volgens dit bericht zijn ze wel degelijk bezig met chrome
http://webwereld.nl/nieuws/61450/intel-werkt-allang-mee-aan-chrome-os---update.html#source=sub1

Antwoorden (5)

Die kans is zeker aanwezig, al zal Chrome OS zich natuurlijk eerst in de praktijk moeten bewijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat veel mensen, waaronder de Internet Explorer gebruikers, gewoon Windows blijven gebruiken. Er zijn natuurlijk altijd genoeg mensen die met de nieuwste trends mee willen gaan en die gaan dan denk ik Chrome OS gebruiken. Mocht het zijn dat het een goed besturingssysteem is dan gaan vanzelf andere mensen het ook wel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De browser is in ieder geval niet slecht. Als dat een voorbode is dan kan het hoge ogen gaan gooien. Zeker met integratie van verschillede google producten zoals de office mogelijkheden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou wel kunnen, ze hebben er klanten en goodwill om het eens uit te proberen genoeg voor.

Maar ik denk dat het merk OS binnen enkele jaren helemaal niks meer uitmaakt. Zoals het je nu worst zal zijn welk merk geheugen er in je pc zit, zal het je over een paar jaar niets meer uitmaken welk OS er in je pc zit. Als je er maar internet mee op kan en er je eigen omgeving mee kan benaderen (je bookmarks, documenten, muziek, programmaatjes, etc, etc, )

Er zal een voorkeur blijven bij iedereen om met de mainstream Windows te gebuiken ofwel Linux als je graag met techniek puzzelt, of Mac OSX als je niet van puzzelen houd maar wil werken en van mooie dingen houdt in het leven. Maar je doet er allemaal hetzelfde mee. Internet op, en daar je ding doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zal niet een flink aandeel zijn dat ze zullen afsnoepen.
ook omdat het in eerste instantie bedoeld is voor netbooks zal dat nog moeilijk gaan worden.

Toegevoegd na 6 dagen:
overigens is dit nog maar de eerste stap van google.
ze zullen wel redelijke ervaring hebben op het gebied van zoekmachines maar nu met chrome os gaan ze een nieuw vlak van concurrentie meemaken. microsoft heeft al het office lite pakket gratis online aangekondigd. het is handig om de docu "browserwars" een keer te zien en je te verdiepen in de geschiedenis van microsoft om te zien hoe ze begonnen zijn en hoe microsoft is gekomen to waar het nu is. Dit gaat veel verder dan alleen gebruikers ervaringen let maar op.