Met welke instelling kan je met de toetsen ' en " in de pauze zetten om deze gelijk op de klinkers e en/of o e.d. te zetten?

als ik nu de toetsen ', ", en ` indruk, komen ze direct op mijn scherm, maar ik wil dat deze in de pauze worden gezet om een letter als ë te krijgen... waar stel ik dat in?

ik gebruik windows xp

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Daarvoor zijn geen (echte) pauzemomenten. Dit is een kwestie van doen,oefenen.

Om op de letter e het kommaatje naar rechts te krijgen begin je met de toets waar dat kommaatje staat in te drukken ,gevolgd door de letter e :
Resultaat>> é
Dit gaat met andere toetsjes hetzelfde zoals de tilde ~

manãna . Gewoon éérst de toets indrukken ~ dan pas de letter a.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De juiste benaming voor een toets die een leesteken in wacht zet is een 'dode toets'.

In het configuratiescherm ga je naar Landinstellingen ->Talen -> Details...

Voeg een nieuwe invoertaal in.

Invoertaal: Nederlands
Toetsbordindeling: Verenigde Staten (internationaal)

Selecteer vervolgens in het bovenste dropdownlist 'Nederlands (Nederland)' - Verenigde Staten (internationaal)

Toegevoegd na 35 seconden:
En uiteraard op toepassen klikken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Om dode toetsen uit te schakelen volg je de bovenstaande stappen en kies je in plaats van 'Verenigde Staten (internationaal)' voor 'Verenigde Staten'