Hoe installeer ik Ubuntu als mijn laptop geen optical drive heeft?

Ik heb een laptop zonder optical drive. Er staat standaard Windows 7 op, maar ik wil Ubuntu eens proberen. Kan ik dit nu installeren? Ik wil geen dual boot hebben

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je moet ubuntu downloaden op je pc, en dan kan je die iso naar een usb stick laten schrijven ipv naar je cdrom speler.

Op http://www.ubuntu.com staat hoe je dit kan doen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je ubuntu wilt proberen, download dan Wubi,
dat is gewoon iets wat je onder windows kan installeren en dan via de startknop opstarten.. en opeens zit je in ubuntu!
je windows 7 blijft dus echt gewoon op je laptop staan en je kan ubuntu ook gewoon weer deinstalleren zoals je met andere programma's doet. en ja het is de echte ubuntu.
downloaden kan op
http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/windows-installer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houd met zo'n wubi installatie, dus Ubuntu als programma van Windows, wel rekening met het feit dat Ubuntu zo langzamer loopt dan als je het als OS installeert naast Windows!