Wanneer je een pc voor het eerst aan doet moet je gegevens invullen. Welke optie voor toetsenbordindeling moet ik nemen als ik een 'normale' wil?

Bijv. United states-international.. ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
49.1K

Antwoorden (5)

Het verenigde staten systeem is het systeem wat je ook op je toetsenbord ziet, dus met de punt en comma naast de M. En al die speciale fieguurtjes kloppen daarmee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verenigde staten internatiaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
VS-internationaal toetsenbord houdt in dat je ook trema's en accenten kunt typen. Dus eerst ", dan e en dan krijg je ë.
Bij Microsoft denken ze dat we in Nederland een speciaal Nederlands toetsenbord hebben. Heb ik nog nooit iemand mee gezien, iedereen heeft de Amerikaanse indeling. Soms gebeurt het dat je PC zomaar overschakelt op NL toetsenbord. En dan klopt er niks meer van. Het vraagteken, dubbele punt enz. zit totaal ergens anders.
Dus als je toetsenborden aan het instellen bent, moet je dat NL-toetsenbord wissen. Dan kan Windows niet meer per ongeluk daarop springen.
Toetsenbord instellen kan bij Windows7 via Configuratiescherm, Land en taal, Toetsenborden en talen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als U de volgende configuratie uitvoert,bereikt U precies zoals U wilt dus de "normale"instelling.

Start>>>Configuratiescherm>>Land en Taal>>Locatie - in windows 7- Als hier Nederland staat is dat al in orde,zo niet,dan scrollt U totdat U Nederland vind>>Vervolgens het volgende tabblad:Druk op Toetsenborden wijzigen>>> Algemeen.
Als hier gekozen wordt voor :
Nederlands(Nederland-Verenigde Staten ziet U er onder de letters NL ( blauw) wat betekent,dat Windows in de Nederlandse taal is geïnstalleerd en heeft dus niks met het type toetsenbord of iets dergelijks te maken !!Nederlands maakt namelijk geen gebruik van Unicode.
Druk hierná nog op Taalbalk en zorg dat er een puntje is ingevuld bij :Gekoppeld aan de Taakbalk weergeven.
Dit kunt U dan later na checken door op de Taakbalk de muiscursor op het lichtblauwe icoontje van Uw toetsenbord te houden,zodat er is af te lezen Verenigde Staten ( internationaal) Druk nu op OK >>>en nogmaals op OK.

Groet: Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleine aanvulling: Je computer schakelt niet automatisch over tussen de Nederlandse en Amerikaanse indeling. Dit heeft te maken met de toetsenbordcombinatie LSHIFT+LCTRL. Wanneer je dus 'vreemde' tekens krijgt gewoon deze combinatie gebruiken.