Vernietigend virus op mijn computer, wie helpt me?

Ik heb een update gedownload voor Fall Out New Vegas. Toen ik op het exe bestand klikte bleek dat dit een virus was en mijn scherm werd blauw. Elke keer als ik mijn computer opstart. (Ook in veilige modus, ook als ik systeem herstel doe in de BIOS) Krijg ik na het welkom scherm een blauw scherm met de tekst:

A Problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

IRQL_NOTLESS_OR_EQUAL

...bla...bla...bla

Stop: 0X0000000A

...bla...bla..bla

Mijn computer draait op Asus Rampage II Moederbord, Quadcore 3,5 Ghz. 8GB DDR 3 Werkgeugen. Windows 7 Ultimate 64 bit. Nooit problemen mee gehad. Ik had mijn antivirus net uit gezet omdat ik ging gamen, en dan wil ik geen pop-ups.

Wat moet ik doen?

Toegevoegd na 25 minuten:
JONGENS HET IS WEL EEN VIRUS. DE UPDATE STOND NET OP EEN SITE, EN WERD TIEN MINUTEN LATER VERWIJDERD WEGENS DIT VIRUS. DIT VIRUS.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou de gratis specialisten van Nucia raadplegen: http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=40734

Zij helpen je stap voor stap door de scans heen en helpen je met -op maat- advies verder.

Mocht het na verhelpen van het virus de problemen nie over zijn, dan helpen ze je toch verder. Mocht e.e.a. niet helpen: plaats je data vast op een externe schijf of usb oid. Installeer daarna je pc opnieuw. Dit kan in sommige gevallen uitkomst bieden.

Lukt dat ook niet dan zit er weinig anders op dan te investeren in nieuwe hardware of onderdelen. Het eerste is uiteindelijk vaak het goedkoopste.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw antwoord was tenminste niet doordrongen van onzin. Hitman Pro 3 heeft een virus ontdekt en direct verwijdert. Een venijnige TDL3 Rootkit.

Andere antwoorden (6)

Heb je geen opstart cd van windows?? (Back-up), dan zou je kunnen proberen daarmee op te starten en je virusscanner te activeren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De harde schijf van de computer naar een computerwinkel o.i.d. toebrengen. Je kunt gewoon de hele computer er wel heenbrengen, dan halen zij hem wel uit elkaar om de harde schijf te bekijken. Mensen die er handig in zijn kunnen de bestanden misschien nog redden. Je zou ze op een andere harde schijf kunnen zetten en dan in dezelfde computer doen, of kopiëren naar een andere computer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bla bla deel bevat behoorlijk wat informatie. Zeker het deel dat verteld welk deel van windows nu eigenlijk crashed. Het hoeft overigens geen virus te zijn (er is ook niet echt een reden om een virus te maken dat zich zo prominent laat zien). Het klinkt eerder alsof te maken met een stuk digitale ebola dat bedoeld was om normaal te werken.

Iig: probeer een installatie herstel uit te voeren met een windows disk. Zorg wel dat je in de bios aangeeft dat je computer eerst probeert op te starten vanaf de cd-rom (of dvd) drive ipv je harde schijf (dit is tegenwoordig standaard dus je windows disk in de speler doen en je pc herstarten zou genoeg moeten zijn). Dit zou je weer in staat moeten stellen om windows op te starten en een uitgebreide virus/malware scan uit te voeren. Je loopt wel het risico dat je een volledig nieuwe installatie moet uitvoeren (wanner windows geen installatie herstel kan uitvoeren) waarbij je dus alles kwijt bent dat op je computer staat dus ik hoop voor je dat je backups hebt van dingen die je niet kwijt wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is geen virus, maar dit scherm geeft aan dat er iets kapot is in je PC. Je kunt desondanks wel een virus hebben, maar dat heeft hier niets mee te maken. En je hebt geen last meer van dat eventuele virus, want je PC is toch kapot. Het kan je geheugen zijn, je videokaart, etc.
Dit is een van de vaagste foutmeldingen, bijna niemand kan er aan zien wat er echt kapot is. Domme pech.
escape
13 jaar geleden
Je kan naar het antivirus prikbord gaan. Als je daar de instructies opvolgt helpen ze je. Dit is de website: http://antivirus.startpagina.nl/prikbord/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vermoed dat het de update is geweest
waarschijnlijk een fout in de driver
als je echt vastloopt en je kunt geen herstel doen of in veilige modus komen dan zit er niet veel anders op om alles er opnieuw op te zetten
je virusscanner hoeft echt niet uit tijdens het gamen hoor alleen moet je hem niet laten scannen tijdens een game
capthavoc