Ik wil 2 versies van Windows 7 op een PC installeren, een Nederlands en een in Thai. Heb 2 harde schijven van 500Gb. Hoe kan ik dat doen?

Windows 7 NL heb ik al geinstalleerd. Een officiele Thaise versie heb ik voorhanden en een lege 500Gb HD.

Toegevoegd na 10 uur:
Dank jullie wel voor deze vele mogelijkheden. Ik ga morgen kijken hoe het gaat. Zit ongetwijfeld een oplossing bij. Nogmaals dank.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Maak een duel boot kijk op Google hoe het moet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Haal dan de hd van de nl editie eruit, installeer Thai op de lege schijf, en zet ze er allebei weer in de pc.
Of, maak een 2e account op de nl editie en stel daarvan de taal in op Thai. Dan heb je 2 schijven voor je pc.
Of bij installeren van de nl editie, maak een extre partitie aan en installeer je daar Thai op. 2xW7 op 1 schijf.
Kies maar :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plaats beide schijven in de pc, start op en controleer of de NL schijf opstart zoals daarvoor.

Boot nu van de nieuw te installeren thaise (cd of DVD) schijf en installeer op de 1e partitie van de 2e schijf.
(check goed of je kiest voor de nieuwe 500 gb schijf !)

Indien hij (evt na formatteren) na installatie op de 2e schijf opnieuw boot, krijg je bij opstarten altijd automatisch een zwart/wit scherm met een keuze optie tussen de 2 w7 varianten.
(wel binnen 20 seconden kiezen anders zal hij met het laatst geinstalleerde os opstarten (dus thais)
de NL versie is de 2e optie.

Je kunt later middels uitvoeren -->msconfig kunnen instellen welke versie automatisch zonder keuze te maken dus, zal opstarten.
succes.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het antwoord van ATARI2600 zou ook moeten werken.
Hier weet ik echter geen uitleg voor.
Het voordeel van verdelen over 2 schijven en het gebruik van identieke wachtwoorden per account is dat bij een beschadigd of besmet OS, dat je bij je documenten kunt komen, vanaf het andere OS.

Toegevoegd na 9 minuten:
Let wel, als je 2 schijven al geplaatst zijn en je al gegevens naar (waarschijnlijk de D) die schijf hebt geschreven je niet moet formatteren voor installatie van de thaise versie !, maar wel gewoon kan installeren.

Ik neem aan dat je zeker weet dat het 2 aparte schijven zijn en niet een in 2 delen opgesplitste 1 TB schijf.

Het kan dan nog steeds, maar heeft niet het voordeel (fysiek gescheiden) zoals in het vorige stukje staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Windows Seven is ook in een LIPs versie beschikbaar, dus beide versies kunnen gewoon in één partitie en/of één harde schijf. Die tweede schijf kan je dan gewoon gebruiken voor data of zo. Of eventueel als mirroring-schijf (http://nl.wikipedia.org/wiki/Redundant_Array_of_Independent_Disks#RAID-1)

I.v.m. LIPs, neem hier 'ns een kijkje:

http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows/downloads/languages

Het enige nadeel dat ik hier nu nog zie, is dat je officiële kopij van Seven in het Thais een beetje overbodig is geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan denk ik ook veel eenvoudiger.

Neem Windows 7 Ultimate.
Dan kun je alle Talen als optie downloaden en per gebruiker de taal kiezen. (ik neem ff aan dat Thai er ook bij zit)

1 installatie, 1 licentiem, sneller omschakelen. minder gedoe met software installeren