Hoe bepaalt Windows 7 welke programma's in het startmenu komen te staan?

Er staan 10 programma's direct in het startmenu (dus niet onder "alle programma's"). Hoe bepaalt Windows 7 precies deze lijst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dit word bepaalt aan de hand van hoe vaak je een programma gebruikt. Ik gebruikte bijvoorbeeld vaak de rekenmachine. Dan klikte ik op start en begon te typen 'rekenmachine'. Na een paar keer verscheen dit programma in de lijst.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is dus een lijst van de dingen die je veel aangeklikt hebt in het startmenu.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar hoe wordt bepaald wat het meest geklikt is? Is dit een trending week, absoluut, ... ?
Kimath
13 jaar geleden
Dat weet ik niet precies, volgens mij telt hij hoeveel je gemiddeld klikt per week op een bepaald icoon, trending dus. Als er iets in de lijst staat dat je weg wilt hebben, kun je zo rechtermuisknop -> 'uit deze lijst verwijderen' doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, daarnaast kun je er zelf ook voor kiezen om hier programma's zelf in te zetten.

Andere antwoorden (1)

Het menu Start (of startmenu) wordt gebruikt om geïnstalleerde programma's snel op te kunnen starten.

De lijst programma's in het startmenu is opgedeeld in twee secties: de aan het startmenu vastgemaakte programma's (bovenin) en de recent geopende programma's (onder de horizontale streep).

Direct na installatie is het startmenu nog niet echt praktisch ingedeeld: volgens de standaard instellingen wordt het startmenu gevuld met minder relevante programma's terwijl de belangrijkste tools zijn weggestopt in het menuonderdeel Alle programma's.

De indeling van het startmenu kan echter naar eigen smaak worden aangepast door programma's aan het startmenu vast te maken (klik met rechts op het programma-icoontje en selecteer Aan het menu Start vastmaken, zoals dat in de afbeelding met Internet Explorer wordt gedaan).

(zie verder de link)
rose