Hoe geef ik in Vista anderen toestemming om bepaalde software te gebruiken, zonder tussenkomst van User Account Control?

Mijn dochter speelt bijvoorbeeld een spel, Granado Espada, en telkens als zij op haar account (met ouderlijk toezicht ingeschakeld, maar zonder speciale softwarebeperkingen) dat spel start, wordt er om mijn wachtwoord gevraagd (ik ben de admin).

Hoe kan ik Vista wijs maken dat zij dat rustig mag starten zonder tussenkomst van een admin?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

volgens mij is het makkelijkste om het programma onder haar naam te installeren. Of tweede opties, het programma zelf rechten geven (rechter muis knop tab security, execute).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het installeren op haar account, zullen toch de adminrechten worden gevraagd en gebruikt. Dit zal niets veranderen aan het probleem. Je tweede optie had ik zelf al bekeken. Uitvoerrechten zijn er al, dus daar kan het niet aan liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel bedankt voor het meedenken overigens :)
Volgens deze site hebben ze daar een handige workaround voor:

http://www.vistax64.com/tutorials/162976-bypass-uac.html

(mag je zelf even uitproberen...)

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog een tweede bron:

http://www.petri.co.il/bypass-uac-using-desktop-shortcut.htm

Toegevoegd na 5 minuten:
Het ziet er heel logisch uit, Widar, dus ik verwacht dat het wel zal werken.
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziet er goed uit, ga ik morgen even proberen (het spel loopt nu (afk) en ik krijg ruzie als ik het afsluit haha)