Hoe windows verwijderen?

Ik heb een compaq laptop staan een oude, wil deze gaan gebruiken voor prive opnames van mij, en van de band.
Maar daar heb ik linux ubuntu op staan en windows, maar graag haal ik windows eraf zodat linux sneller word, en het lekker licht draait.
Hoe kan ik dat het beste doen? (zit geen cd drive in)

Toegevoegd na 3 uur:
Nu ander probleem erbij, het is een compaq laptop en het lukt me niet om vanaf usb te booten!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er bestaan wipe programma's maar die zijn niet allemaal instaat behalve de data ook het OS te deleten. IK vond er een die het wel kan:

Active@ KillDisk - Hard Drive Eraser is powerful and compact software that allows you to destroy all data on hard and floppy drives completely, excluding any possibility of future recovery of deleted files and folders. It's a hard drive and partition eraser utility.

If you use FDISK, FORMAT utilities, or DELETE standard operating system command for data removal, there is always a chance to recover deleted files (using undelete or unformat tools) and use against the owner's will. We highly recommend you to run this FREE utility for the hard and floppy drives you want to dispose of, recycle, re-use, sell or donate to somebody.

Active@ KillDisk conforms to US Department of Defense clearing and sanitizing standard DoD 5220.22-M. The most secure Gutmann's data destruction method is also implemented.
Both WIPE and KILL functions support 17 security standards from various countries such as USA, Canada, Germany and others. You can be sure that once you clean up with Active@ KillDisk, sensitive information is purged out forever.

http://www.killdisk.com/

voor de download:

http://www.killdisk.com/downloadfree.htm

Ik heb de betrouwbaarheid van de site niet gecheckt!

Toegevoegd na 18 minuten:
Maar als ik erover nadenk: als je een complete schone disk hebt, kun je Linus dan nog wel insalleren? Je hebt toch enige content nodig of heb je een install van Linux?
Je kunt ook Linux naast Windows draaien, je kunt 2 OS op je schijf zetten, op een andere partitie.

Toegevoegd na 18 minuten:
sorry, Linus = Linux!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon van iemand een externe dvd speler lenen en dan vervolgens de Linux disk opstarten en kiezen voor volledige installatie. Nederlandse documentatie:
http://wiki.ubuntu-nl.org/