Hoe zet ik mijn windows terug?

Een tijdje geleden heb ik ubuntu op mijn laptop geinstalleerd, goed programma om mee te werken maar kan soms een pain in the ass zijn als het gaat over software.
Dus ik heb een beetje spijt van het fijt ik ubuntu erop heb gezet.

Ik heb dus met mijn windows cd geprobeerd de windows terug te zetten maar hij vertelt mij vervolgens dat hij geen vaste schijven kan vinden.
en dus kan ik hem niet installeren...

Ik heb gekeken of er een recovery op staat.
maar de enige die ik kan vinden is die van ubuntu...

Weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat het een BIOS-setting is die is aangepast; zou dat kunnen? Mogelijk je BIOS-batterij leeg? Waarschijnlijk heb je een SATA-schijf die niet op de juiste manier wordt aangesproken (bijv. als RAID terwijl het gewoon SATA is). Je zou dan kunnen kiezen bij iets als SATA-MODE voor LEGACY of IDE (instelling zit soms ergens onder chipsets).

Het beste antwoord

je windows cd kan geen schijf vinden omdat ubuntu heel de schijf in beslag heeft genomen.
Je zult alle partities weg moeten halen om opnieuw te moeten beginnen
ik begrijp dat je ubuntu er af wilt hebben ?of lees ik dat verkeerd ?
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je hebt het goed tot nu toe.. Maar ik hou me niet zo heel erg bezig met dat soort zaken.
Ik naam aan dat met partities de harde schijf bedoelt word?

Andere antwoorden (2)

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg simpel. Start de computer op met de Ubuntu CD. Als het goed is heb je een bootmenu met Windows of Ubuntu. Vanuit windows kan je de CD opstarten en uninstall doen. Anders moet je opstarten met de UBUNTU CD en uninstall selecteren. Een eitje dus. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je weet heel zeker dat dit werkt?
want ik heb geen zin om alle instellingen die ik nu al heb op ubuntu (waar ik meer dan een dag op gezeten) weer terug te moeten zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij Ubuntu er af wilt halen ben je natuurlijk ook alle instellingen kwijt. Wat je in wezen doet is Ubuntu met al zijn instellingen van je harde schijf vegen, de schijf opnieuw formatteren (want Ubuntu gebruikt EXT3 of EXT4 en Windows NFTS) Ubuntu en Windows hebben niets gemeenschappelijk, vandaar. Je moet de CD van Ubuntu in je pc drukken en hem daarvan laten opstarten, nu draai je Ubuntu 'live' vanaf de cd. Kies nu voor systeem ->beheer->G-parted en wis alles en formatteer de harde schijf als NTFS. Daarna de pc opnieuw opstarten met je Windows-cd en de hele meuk opnieuw installeren, inclusief drivers etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
huh?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nie begrijp?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee niet echt ^.^ ik ben echt een leek in dit soort dingen. en ben gewoon heel erg bang dat ik iets fout doe.. ondanks ik al heel lang ervaring heb met computers. bestaan hiervoor geen stap voor stap plannen op het internet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel: uninstall kan toch alleen wanneer installatie vanuit bestaande windows installatie is gedaan waarbij de partitie met Windows NIET is overschreven?
formateren.windows cd erop en hoppa.heb je belangrijke gegevens.sla die op.op een externe harde schijf natuurlijk anders ben je alles kwijt.als je slim bent.maak je 2 partities.1 windows en 1 ubuntu of je download virtual pc en zet er windows op en is precies hetzelfde.