Kan iemand mij in simpele taal uitleggen wat pc-streaming precies is, hoe het werkt en wat de voordelen ervan zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Om niet alles te herhalen even een aanvulling op bovenstaande.

Streaming in welke vorm dan ook heeft ook juridisch veel voordelen. Je zal in de toekomst bijvoorbeeld Windows helemaal niet meer te hoeven installeren omdat je computer gewoon op internet opstart en daar alle informatie vanaf haalt.

Muziek bijvoorbeeld bezit je niet, maar is wel beschikbaar indien je het nodig hebt. (zie spotify), omdat kopiëren geen issue meer is gaat er heel anders gekeken worden naar de waarde van het product.

Nog naast de juridische aspecten zit er commercieel ook meer een voordeel aan. In plaats van dat je muziek, software, games per stuk betaald en wat vervolgens stof aan het happen is op je CD/DVD kast, bezit je het item niet meer. Het is alleen tot jou beschikking wanneer je het nodig heb. Hierdoor vervalt het concept " aanschaffen" .

In de muziek industrie wordt de vergelijking gemaakt met water. De druppel die uit kraan komt is niet jou bezit, je betaalt alleen wel een maandelijks bedrag om water te gebruiken. Zo zal dat met muziek, films, software, boeken e.d. met alle technisch vooruitgang ook uiteindelijk ontwikkelen.

Er is/komt zoveel aanbod dat er minder interesse is om het product te bezitten. Veel interessanter is dat het product of concurrenten van dat product altijd beschikbaar zijn. Opgeslagen op het internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zoals eerder genoemd is Pc-Streaming een manier van kijken waarbij je niet buffert of download. dit word bijvoorbeeld gebruikt als je Tv kijkt op internet. het voordeel is dat je niet hoeft te bufferen (alvast een stukje vooruit klaarmaken om af te spelen) en niet hoeft te downloaden, eigenlijk zijn de voordelen hetzelfde als waarin het verschild van andere soorten. er is wel het nadeel, dat als veel mensen tegelijk hetzelfde gebruiken (zoals bij het WK veel gebeurde) er een grote vertraging van soms meerdere minuten kan ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal het proberen zo simpel mogelijk te houden.

PC streaming is volgens mij een term dat wordt gebruikt om data uit te wisselen binnenshuis, maar vooral bestemd voor particulieren en niet voor grote bedrijven.

Denk hierbij aan 1 pc waar al je data op staat zoals: muziek, films, programma's, etc.
Een voorbeeld van streaming is al gegeven en dat is o.a. muziek van je pc op een Ipod af laten spelen of een film van je pc die je op je Playstation 3 afspeelt.

Extra info: streaming media gaat o.a. via de protocollen: DLNA of UPNP

Tegenwoordig zijn er ook tv's die muziek, film en foto bestanden af kan spelen vanaf je pc of centrale opslag-hardeschijf (NAS)