Hoe verlaag ik mijn processorsnelheid?

Hallo allemaal

ik heb een vraag, tijdens het spelen van online spelletjes (wolfenstein ET) loopt hij nog wel VAAK vast en dat is HEEL irritant!
en ik heb gehoord dat je het kan verhelpen om je processor te verhogen of te verlagen.

mijn processor is : Pentium(R) Dual-Core CPU T4400 @ 2.20GHz 2.20 GHz.

wie kan mij helpen?

Toegevoegd na 1 uur:
Hoe maak ik hem sneller ik wil hem niet openmaken ofzo maar hij moet alleen sneller worden

dus hoe verlaag ik me processor!?!?!?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Je kan je processor "overclocken". Zelf heb ik dit nog nooit gedaan dus daar kan ik je weinig over vertellen, maar Wolfenstein ET zou probleemloos moeten kunnen op 2.20GHz...

Ik kan je wel wat tips geven die je misschien nog niet hebt gechecked.
-Heb je voldoende RAM geheugen?
-Is je videokaart niet te oud? Heeft deze voldoende processor capaciteit en geheugen?
-Zijn je drivers up-to-date?
-Heb je geen virussen, trojan horses en spyware?
-Lopen er (op de achtergrond) processen (zoals Norton) die veel resources vreten?

Een goeie applicatie die ik in dit soort situaties gebruik: http://www.snapfiles.com/get/smartclose.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

als het spel wel normaal speeld aan het begin, maar na en x tijd begint het te haperen en vast te lopen. klinkt het eerder dat je koeling een beetje de wensen overlaat.
ik zou je kast eens openmaken (PC uit ) en eens kijken of je koeling van je processor en videokaart niet in het stof staan.

dit kan je gewoon voorzichtig schoonmaken met een fijn kwasje en de stofzuiger er bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een laptop (speciale video kaart voor game) dus ik maak he liever niet open snap je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
okee, dan moet je eens kijken met een programma zoalst everest wat je core temperaturen van je GPU/CPU zijn. als dit te heet is zal je tocht echt de boel moeten openmaken en schoonmaken om schade te voorkomen. je kan zit ook laten doen in een computerzaak.
ik zou eerst ff kijken bij CTRL ALT DEL en dan Prestatie hoeveel CPU en Ram in gebruik is!! staat je cpu hoog of je ram zou ik bij processen kijken wat er zoveel vreet!
als er inderdaad veel stof in je pc zit gewoon de compressor er op houden maar ik verwacht dat dat niet het probleem is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas is de processorsnelheid niet antepassen!!

je kunt wel je pc bij een computer winkel brengen zo dat ze een andere kaart in bouwen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt:
- Je processor overclocken:
Je gaat bij het opstarten in je BIOS, zoek naar iets wat lijkt op CPU settings. Verander daarin je "FSB" zet die bijvoorbeeld 20 MHz hoger. Vergeet niet om je voltage ook 1 klikje hoger te zetten.

- Gevaren:
Je kan de hardware in je computer helemaal KAPOT maken.

- Tips:
Voordat je het doet kijk naar je CPU temperatuur, is hij hoger dan 40 graden Celsius. Dan raad ik aan om niet te gaan overclocken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een processor redelijk gemakkelijk overclocken om hogere kloksnelheid te behalen, en indien hij trager m^moet draaien om oudere spellen te spelen bvb kan je hem ook makkelijk 'onderklokken'.
De methode op deze site legt overklokken begrijpelijk en met voorbeelden uit, voor onderklokken pas je gewoon dezelfde methode toe maar dan zet je de FSB lager... ga maar eens lezen op http://www.ikweetalles.be/hardware/1-desktop/18-processor-overklokken-kloksnelheid-verhogen.html