Netwerkschijf In Windows.

Bepaalde Programma's werken niet met netwerkschijven, Alleen lokale harde schijven.
Is er een manier/programma om de netwerkschijf als lokaal te laten zien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn diverse methodes. De drive kan gemapped worden mbv "net use z: \\netwerkpc\share" of gewoon via verkenner (map networkdrive)

Zodoende is z: een soort van lokale schijf (Echter sommige programma's kunnen daar ook nog niet tegen)

Daarbij kun je, al is dat wat omslachtiger, de netwerklokatie als ftpserver inrichten. Vervolgens kun je met netdrive (Een gratis tool van Novell) de ftpsite mappen als lokale schijf. Deze laatste methode heeft bij mij nog nooit gefaald.