Foutmelding “De service User Profile-service verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen.”

Op mijn laptop krijg ik de laatste 2 weken veelvuldig deze foutmelding. Ik heb via de veilige modus al een paar keer een nieuw profiel aangemaakt en de oude verwijderd.
Hoe kan deze fout ontstaan en wat is er (definitief) aan te doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Het probleem is dat Microsoft veel teveel zut in het profiel stopt. Als er dan iets mis is met die zut, werkt je profiel niet meer.

Om het op te lossen, denk ik aan een aantal zaken:
-zorgen dat er zo min mogelijk services draaien en vink alles uit bij msconfig/opstarten.
-kies indien mogelijk bij programma's gezamelijke (tijdelijke) mappen waarop iedereen lees- en schrijfrechten heeft.
-stel de Windows-temp-map in op een map waarop iedereen lees- en schrijfrechten heeft
-kies zoveel mogelijk programma's die helemaal niks in 't profiel zetten.
-kies waar mogelijk oude / minimalistische programma's. Die zetten minder zut in 't profiel. Ikzelf gebruik bijv. Office2000: werkt perfect, zakelijk, geen kinderachtige schermvretende ribbon.
-kies evt. een andere virusscanner.
-doe eens een virusscan (onder een admin account): http://www.eset.com/online-scanner

Of kies - je niet veel gamet - Ubuntu als OS.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is een typisch windows 7 probleem. Er is eigenlijk maar 1 methode om dit probleem op te lossen.
Opstarten in de veilige modus en met behulp van systeem herstel naar een eerdere toestand terugzetten. Opstarten in veilige modus doe je tijdens de opstart van de computer herhaaldelijk op F8 te drukken)
Na de computer opnieuw op gestart te hebben doet het systeem het weer als vanouds.